Customer Success Manager

Modular Finance AB

  • Stockholm
  • Permanent
  • Heltid
  • 5 dagar sedan
Har du ett stort intresse för börs och näringsliv? Tycker du det är genuint roligt med kundkontakt? I denna roll får du ansvar över din egen kundstock och kommer dagligen interagera med IR-chefer, finanschefer och vd:ar i börsbolag!Modular Finance levererar verktyg till aktörer inom finansbranschen med syfte att skapa effektivitet och transparens på kapitalmarknaden. Vi står inför en spännande expansion vidare i Norden och Storbritannien, och söker därför en till stjärna till vårt Customer Success-team!Om ossVi är ett stabilt, snabbväxande och entreprenöriellt SaaS-bolag inom finans med drygt 85 anställda. Det innebär ett högt tempo, mycket ansvar från start och stor frihet att forma sin egen roll och utveckling. På Modular Finance motiveras vi av kundnytta, möjligheten till att ta egna initiativ och att jobba i en miljö där mycket händer! Nya kollegor får även möjlighet att köpa in sig i bolaget och vara med på vår fortsatta resa.Om tjänstenVåra Customer Success Managers har en betydande roll för vår verksamhet, då de dagligen arbetar för att stärka relationen med det viktigaste vi har - våra kunder. I rollen som Customer Success Manager kommer du dagligen att arbeta för att leverera bästa möjliga upplevelse och service till våra kunder. Du har den viktiga uppgiften att skapa och vidareutveckla goda kundrelationer, och du är ansvarig för att växa din kundstock. För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
  • Vårda och utveckla våra kundrelationer
  • Merförsäljning på egen kundstock
  • Onboarding av nya kunder, från start till mål
  • Inhämta förbättringsförslag från kund för att sedan ta det vidare till vårt produktteam för utvärdering av åtgärd
  • Driva interna och externa projekt självständigt och tillsammans med andra
En dag som Customer Success Manager kan se ut enligt nedan:
  • 08.30 - 09.00 Scanna morgonens nyhetsflöde för att identifiera möjligheter till up-sell i din befintliga kundstock
  • 09.00 - 10.00 Onboardingmöte med en ny kund på MFN
  • 10.00 - 10.30 Möte med produktteam för att synka kring nyheter i Strictlog och själv testa allt så att du är bekväm med att sälja till och instruera kund
  • 10.30 - 11.00 Utbildning i Monitor för ny CFO på ett börsnoterat bolag
  • 11.00 - 12.00 Planera din egen pipeline för framtida säljmöjligheter inom din kundstock
  • 12.00 - 13.00 Lunch tillsammans med kollegor
  • 13.00 - 14.00 Säljmöte med befintlig kund för ytterligare produkter
  • 14.00 - 15.00 Projektmöte för ditt egna initierade projekt om hur du ska förbättra vår struktur för onboarding av nya kunder i Monitor
  • 15.00 - 17.00 Genomgång och uppföljning av de integrationsprocesser som du har igång
  • 17.00 - 17.30 Svara på kundfrågor i vår live-chat
  • 17.30 Börsen stänger och det är dags att gå hem!
Din profilFör att lyckas i denna roll behöver du ha:
  • Några års erfarenhet av kundansvar i en liknande roll (Customer Success Manager/Account Executive/Key Account Manager), företrädesvis inom SaaS
  • Starkt intresse för börsen och näringsliv
  • Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
  • Goda kunskaper i engelska, i tal och skrift
Det är meriterande om du:
  • Har arbetat inom Investor Relations och/eller Fintech
  • Har en högre utbildning inom ekonomi och/eller finans
  • Talar ett andra nordiskt språk
Du arbetar strukturerat, tar ansvar för ditt arbete och säkerställer alltid att dina arbetsuppgifter blir slutförda i tid. Du har en stark kundfokuserad inställning och brinner för att leverera bästa möjliga service till våra kunder. Du är lyhörd, lösningsorienterad, prestigelös och har en god social förmåga. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo, både självständigt och tillsammans med andra.Vad vi erbjuder
  • En arbetsplats som främjar lärande och kunskapsspridning inom vårt område
  • Vi växer snabbt och för rätt person finns goda möjligheter till spännande utveckling inom bolaget
  • Stark teamkänsla och gemensamma bolagsaktiviteter såsom månatliga AW:s och större event
  • Ett stabilt bolag med konkurrenskraftig lön, tjänstepension, friskvårdsbidrag, sjukförsäkring och vårdförsäkring
  • Delägande i Modular Finance efter avslutad provanställning
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning om 6 månaderStartdatum: Så snart som möjligtPlacering: Stockholm. Vi tillämpar en hybridmodell med 8 valfria remotedagar i månaden.Välkommen att ansöka!Urvalet kommer att ske löpande, så vänta inte med din ansökan. Vid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Casper Dyrssen, Head of Customer Success, på casper.dyrssen@modularfinance.se.Vi kommer att svara på alla ansökningar.

Modular Finance AB

Liknande jobb

  • Customer Process Manager

    Tre

    • Stockholm
    Om jobbet: Har du jobbat ett par år och är redo för nästa steg där du verkligen får påverka? Som Customer Process Manager hos oss på Tre får du möjlighet att forma framtidens kun…
    • 16 timmar sedan
  • Customer Success Manager

    Blendow Group

    • Stockholm
    Älskar du att bygga långsiktiga kundrelationer och drivs av att skapa verkligt affärsvärde? Blendow Group befinner sig i en spännande fas och söker förstärkning till vårt växande …
    • 7 dagar sedan
  • Customer Support Manager (deltid)

    Pigello

    • Stockholm
    För att stärka Pigellos utveckling så söker vi nu efter en Customer Support Manager; en roll där du kommer att vara ansvarig för att leverera den bästa service till våra kund…
    • 12 dagar sedan