Marketing Specialist
Blendow Group
- Stockholm
- Permanent
- Heltid
Blendow Group är ett marknadsledande kunskapsföretag med juridiken i centrum. Vi levererar Sveriges vassaste juridiska nyhetsbevakning, kompetensutveckling i absolut framkant, specialiserad rekrytering och juridiskt stöd till företag. Vi håller våra kunder uppdaterade i viktiga och komplexa frågor.Om Rollen
Som Marketing Specialist ansvarar du för att driva och implementera olika typer av marknadsföringsinitiativ och bidra i större projekt. Du arbetar omväxlande som generalist där du utför varierande arbetsuppgifter och som specialist där du har erfarenhet eller utbildning inom UX, design eller digitala kundresor.Runt om dig får du en erfaren marknadsavdelning som arbetar affärsdrivet och i stark medvind för att expandera och modernisera kund och intäktsflöden.När du börjar arbeta hos oss kommer du arbeta inom följande områden inom framförallt digital marknadsföring:CRM och Marketing AutomationHär bidrar du till utveckling och optimering av Salesforce och Pardot för att skapa effektiv, skalbar och personaliserad kundkommunikation.Exempel på arbetsuppgifter:
- Skapa, underhålla och optimera automatiserade flöden för kundanskaffning, onboarding och lojalitet.
- Segmentera målgrupper baserat på beteende, intressen och affärsdata.
- Säkerställa struktur och kvalitet i leadshantering tillsammans med säljteamet.
- A/B-testa innehåll och flöden för att förbättra öppningsfrekvens, klick och konvertering.
- Hantera och uppdatera innehåll i CMS (t.ex. WordPress).
- Förstå och tolka trafik/spårning via Google Tag Manager.
- Samla in och tolka webbdata via Google Analytics/GA4 för att driva datadrivna förbättringar.
- Samarbeta med utvecklare för att förbättra UX och visuell upplevelse.
- Arbete med konverteringsoptimering (CRO) via A/B-tester, värmekartor och användarfeedback.
- Identifiera och åtgärda konverteringshinder på landningssidor och kontaktformulär.
- Bidra med UX-insikter i utformning av landningssidor, kampanjer och nyhetsbrev.
- Tillsammans med content team säkerställa att innehåll möter både SEO-krav och användarbeteenden.
- Ge feedback och input kring layout, typografi och interaktioner för förbättrad användarupplevelse.
- Verka som en bro mellan strategi, innehåll och design med fokus på konvertering.
- Förstå hela kundresan – från första kontakt till retention och ambassadörskap.
- Identifiera friktion i digitala flöden, innehåll och kommunikation.
- Arbeta tvärfunktionellt med produktägare och utvecklare
- Använda både kvalitativa insikter (intervjuer, feedback) och kvantitativa data (Kundnöjdhet, churn, användarbeteende) för att driva förändring.
Vi tror att du är en digital marknadsförare med något eller ett par års erfarenhet från arbetslivet. Du har kanske utbildning inom UX/Design men vill bredda dig och arbeta med större variation eller så är du en generalist med talang och potential för att utveckla fantastiska kundresor.Vårt Erbjudande
Tjänsten är en heltidsanställning placerad på Blendow Groups fina nyrenoverade kontor på Humlegårdsgatan i centrala Stockholm. Vi utgår från kontoret som arbetsplats men ser hybridarbete som en naturlig möjlighet med ett starkt fokus på frihet under ansvar. Du ansluter till ett riktigt positivt gäng med ambitiösa kollegor som har kul och arbetar med passion för det de brinner för.
- Tillsvidareanställning
- Lön enligt överenskommelse
- Friskvårdsbidrag
- Förskottssemester
- Möjlighet att vara en del av ett passionerat och energiskt team där du får ta stort personligt ägarskap
Ansökningsdatum: så snart som möjligt då vi intervjuar kandidater löpande, processen kommer att pausas mellan v30-32 på grund av semester.Har du frågor om tjänsten eller processen? Hör av dig till Andreas Perneby på andreas.perneby@blendow.se alternativt sarah.berlin@blendow.se.Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan!