
Marketing Analytics Specialist
- Bromma, Stockholm
- Permanent
- Heltid
- Mäta och maximera effekt – Utvärdera hur våra marknadsföringsinitiativ presterar och ge strategiska rekommendationer som ökar både genomslagskraft och ROI.
- Driva smartare tillväxt – Analysera kommersiell data för att optimera vår lead-mix och minska kundanskaffningskostnader.
- Forma framtiden – Bidra till strategisk planering och prognoser genom datadrivna insikter och scenariomodellering i nära samarbete med vår Commercial-avdelning.
- Följa och förstå varumärket – Leverera insikter om varumärkets prestation genom kontinuerlig uppföljning
- Lyssna på kunderna – Analysera kundernas upplevelser och attityder via plattformar som Trustpilot, NPS och CSAT för att identifiera förbättringsmöjligheter längs hela kundresan.
- Stötta kollegor – Ge analysstöd och resultatutvärderingar till teamen inom CRM, performance marketing och content.
- Hålla hög standard – Säkerställa att all datahantering och marknadsintelligens präglas av hög kvalitet, konsekvens och regelefterlevnad.
- Tidigare erfarenhet av att analysera marknadsföringsdata och utvärdera ROI på marketing-insatser.
- Vana att extrahera, analysera och presentera marketing insights från olika typer av verktyg, exempelvis META, Google Ads, Google Analytics, Google Campaign Manager, Marketing Automation-system och CRM-system. (Expertis inom analysdelen krävs – inte att vara superuser i systemen.)
- Erfarenhet av att analysera stora datamängder i Excel.
- Förmåga att presentera och visualisera insikter på ett tydligt och engagerande sätt i PowerPoint.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Det är meriterande med erfarenhet av leadgenerering via marknadsföring.
- Kommunikativ – kan tydligt och övertygande förmedla insikter och rekommendationer till olika intressenter.
- Samarbetsinriktad –förmåga att arbeta effektivt över teamgränser och med olika typer av stakeholders.
- Problemlösare – skicklig på att identifiera utmaningar och utveckla datadrivna lösningar.
- Skapar god energi – bidrar med positiv stämning i teamet och är bra på att ge både positiv och konstruktiv feedback.
- Du behöver inte bifoga personligt brev och inte ansöka med CV om du söker med LinkedIn. Vi vill ge dig en modern och smooth ansökningsupplevelse
- Vi inleder processen relativt omgående efter att annonsen publicerats
- Längst ned på
- För en rättvis bedömning får våra kandidater genomföra