Registrator kommunkansliet

Karlskoga kommun

  • Karlskoga, Örebro
  • Permanent
  • Heltid
  • 5 dagar sedan
Om arbetsplatsenI natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. Välkommen till ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad!Kommunledningskontoret svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet.På förvaltningen finns flera stödjande och styrande funktioner såsom exempelvis HR, kommunikation, ekonomi och IT.Kanslienheten består av sex medarbetare med olika administrativa roller inom kommunledningskontoret. Våra uppdragsgivare är våra medborgare, våra förtroendevalda och kommunens samtliga förvaltningar.Är du en noggrann och strukturerad person med intresse för offentlig verksamhet och dokumentering? Kanslienheten söker nu en engagerad registrator för att förstärka vårt team.ArbetsuppgifterSom registrator hos oss kommer du att spela en central roll i vår dokument- och ärendehantering. Ditt arbete kommer att säkerställa att viktiga handlingar hanteras korrekt och effektivitet och du kommer att vara en nyckelperson i att upprätthålla vår organisations rättssäkerhet och offentlighet.I uppdraget ingår daglig posthantering, registrering av inkomna och upprättade handlingar, arkivering och e-arkivering samt sekretessbedömning av uppgifter och utlämnande av allmänna handlingar.Utvecklingsarbetet utgör en central del av uppdraget och du kommer att delta aktivt i framtagande och förbättring av nya rutiner och ny teknik inom verksamhetsområdet.Du ger service till handläggare, allmänhet, media, andra myndigheter och externa intressenter.Alla på kanslienheten arbetar också med med hantering av allmänna val.Vi erbjuder dig:
  • teamwork tillsammans med kollegor och ett nära och stöttande arbetsklimat
  • självständighet - möjlighet att ta ansvar och leda ditt eget arbete
  • flexibilitet - möjlighet att arbeta på distans viss tid finns.
Kvalifikationer
  • Utbildning inom registratur, offentlig förvaltning, administration, arkiv- och informationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant.
  • God kunskap om det kommunala uppdraget, kommunal- och förvaltningsrätt samt myndigheters hantering av information och allmänna handlingar.
  • Hög IT-vana och goda kunskaper inom Office-paketet.
  • Flytande svenska i tal och skrift
Som person behöver du:
  • ha mycket god service- och samarbetsförmåga då tjänsten innebär många interna och externa kontakter
  • vara lyhörd för verksamhetens behov
  • vara noggrann, kunna prioritera och arbeta på ett strukturerat sätt
  • vara självgående och ansvarstagande
  • stimuleras av såväl rutinartade arbetsuppgifter som mer komplexa frågor
  • känna dig bekväm med att utbilda kollegor i olika system.
Det är meriterande om du har:
  • erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem
  • erfarenhet av arkivering
  • erfarenhet av administration inom offentlig förvaltning
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Offentligajobb

Liknande jobb

  • Registrator kommunkansliet

    Karlskoga kommun

    • Karlskoga, Örebro
    Om jobbet: I natursköna Karlskoga händer det mycket spännande just nu. I vår stad har du alltid nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Vi erbjuder …
    • 5 dagar sedan
  • Kanslichef

    • Degerfors, Örebro
    Om jobbet: Degerfors är en industrikommun med cirka 10 000 invånare. Kommunen ligger i det vackra gränslandet mellan Värmlands och Örebro län där skogsbygd möter slättlandskap. D…
    • 15 dagar sedan
  • Kanslichef

    • Degerfors, Örebro
    Om arbetsplatsen Degerfors är en industrikommun med cirka 10 000 invånare. Kommunen ligger i det vackra gränslandet mellan Värmlands och Örebro län där skogsbygd möter slättlands…
    • 15 dagar sedan