Kanslichef
- Degerfors, Örebro
- Tillfälligt
- Heltid
- Kommunövergripande ansvar för ärendehanteringsprocessen
- Ha det övergripande ansvaret för den juridiska rådgivningen i relation till offentlig förvaltning.
- Personalansvar för enhetens medarbetare samt ansvar för verksamhet, ekonomi och arbetsmiljö. Gruppen kommer bestå av kommunsekreterare, nämndsekreterare, registrator, kommunikatör, receptionen (servicedesk).
- Förbereda ärenden och underlag till Kommundirektören och kommunledningen.
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha:
- Universitets- eller högskoleexamen på kandidatnivå eller mer, med inriktning juridik, eller arbetslivserfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Flerårig erfarenhet som chef med ansvar för verksamhet, ekonomi och arbetsmiljö
- Arbetat med kvalificerad och strategisk ärendehanteringsprocess i kommunal verksamhet utifrån ett juridiskt perspektiv.
- Förmåga att kommunicera på svenska på ett korrekt, tydligt och pedagogiskt sätt både muntligt och skriftligt.
Degerfors kommun använder sig av Offentliga jobb. Ansökningar som kommer via mail kommer inte vara med i urvalsprocessen.Vi undanbeder oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt annonsförsäljare för den här tjänsten.