1st line, supporttekniker

IT-bemanning AB

  • Stockholm
  • Permanent
  • Heltid
  • 16 dagar sedan
IT-bemanning är ett personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.För kunds räkning söker vi en supporttekniker till kundens IT service deskavdelning. Uppdraget är ett långsiktigt konsultuppdrag som innefattar goda möjligheter till utveckling samt möjlighet till anställning hos kund på sikt. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort). Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt.Arbetsuppgifterna inom 1:a linjens Service Desk innefattar:
  • Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning.
  • Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden.
  • Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer.
  • Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.
Vem vi söker:
  • Du har goda kunskaper i engelska och svenska, både vad gäller tal och skrift.
  • Du har ett stort kundfokus och tycker om att ge professionell service.
  • Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker.
  • Du är glad och social och har lätt för att samarbeta med andra.
  • Du trivs med ett högt tempo och kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.
I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.Dina kunskaper:Vi ser gärna att du har erfarenhet från IT-support eller teknisk kundtjänst och bör ha erfarenhet av alla eller några av nedanstående system, program och verktyg:
  • Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom:
  • Ärendehanteringssystem (Pureservice)
  • Fjärrsupport mha av TeamViewer
  • Antivirusskydd (Symantec Endpoint Protection)
  • Symantec Brightmail (Quarantine, SPAM Filter)
  • Citrix Workspace
  • Microsoft Office 2016 i Citrix-miljö samt lokalt på PC
  • Sharepoint
  • Active Directory
  • Office365
  • Azure
  • VPN
  • Microsoft Endpoint Manager
  • MDM (Mobile Device Management)
  • Windows 10
  • Meriterande är kunskap i Agresso (Affärssystem)
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Simon Waax, 0707518517

Uptrail

Liknande jobb

  • 1st line, supporttekniker

    IT-bemanning AB

    • Stockholm
    IT-bemanning är ett personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi…
    • 16 dagar sedan
  • 3rd line supporttekniker som vill ta nästa steg

    Centric Care

    • Stockholm
    En systemadministratör, även känd som sysadmin, är en IT-professionell som ansvarar för att hantera och underhålla en organisations datorsystem och nätverksinfrastruktur. Deras huv…
    • 25 dagar sedan
  • Junior supporttekniker sökes

    Perido

    • Stockholm
    Har du erfarenhet från felsökning/problemlösning i antingen 1st-line eller 2nd-line support? Har du kunskap i nätverk, switchar, fiber och Wi-Fi? Är du dessutom serviceinriktad och…
    • 25 dagar sedan