1st line, supporttekniker
IT-bemanning AB
- Stockholm
- Permanent
- Heltid
- Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning.
- Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden.
- Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer.
- Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.
- Du har goda kunskaper i engelska och svenska, både vad gäller tal och skrift.
- Du har ett stort kundfokus och tycker om att ge professionell service.
- Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker.
- Du är glad och social och har lätt för att samarbeta med andra.
- Du trivs med ett högt tempo och kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.
- Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom:
- Ärendehanteringssystem (Pureservice)
- Fjärrsupport mha av TeamViewer
- Antivirusskydd (Symantec Endpoint Protection)
- Symantec Brightmail (Quarantine, SPAM Filter)
- Citrix Workspace
- Microsoft Office 2016 i Citrix-miljö samt lokalt på PC
- Sharepoint
- Active Directory
- Office365
- Azure
- VPN
- Microsoft Endpoint Manager
- MDM (Mobile Device Management)
- Windows 10
- Meriterande är kunskap i Agresso (Affärssystem)