
Löneadministratör sökes till kund i Göteborg
- Göteborg
- Tillfälligt
- Heltid
- Tillsammans med kollegor på löneenheten svara för administration och uppdatering i personal-, lön- och tidredovisningssystem. Sedvanlig personal- och löneadministration, framtagande av uppgifter i personal- och lönesystem, framtagande av personalstatistik och nyckeltal mm.
- Vara ett konsultativt stöd till organisationens chefer och gruppledare gällande lönerutiner samt hålla sig ajour med lönerelaterade regelverk, lagar och förordningar.
- Vid behov medverka i projekt på HR-avdelningen och i organisationen som syftar till att utveckla och effektivisera Renovas personaladministrativa rutiner och processer.
- Vara lönefunktionens specialist inom områden som tex: pensioner, statistik, lönerevision, behörigheter, semester eller intern kommunikation.
- Vara drivande och delaktig i att utveckla löneprocessen och utformandet av rutiner och instruktioner för lönehanteringen.
- Eftergymnasial utbildning/specialiserad yrkesutbildning och/eller motsvarande yrkeskunskap.
- Yrkeserfarenhet inom området, minst 3-4 år.
- KY-utbildning inom löneadministration.
- Goda kunskaper i Excel.
- Kunskaper inom statistik och rapportering.
- Goda kunskaper om kollektivavtal.
- Erfarenhet av lönearbete för både kollektivanställda och tjänstemän.