
Service Technical Training Coordinator
- Stockholm
- Permanent
- Heltid
- Hantera utbildningsförfrågningar enligt affärskraven för Alstoms serviceorganisation och depåer, i samordning med platscheferna, lokala platsutbildare och externa utbildare.
- Sköta de flesta uppgifter via mailkommunikation och med hjälp av regelbundna uppföljningsmöten, såsom utbildnings- och kursförfrågningar, anmälningar och avbokningar.
- Registrera medarbetardeltagande per kurs/utbildning via insänt certifikat i för ändamålet avsett system som har funktion att hålla koll på repetitionsdatum/förfallna intyg.
- Skapa regelbundna rapporter om aktiviteter och dela rapporter om repetitionsdatum/förfallna intyg per utbildning/kurs med depå- och platschefer vid regelbundna möten som initieras av depå- och platschefer. Säkerställa professionell leverans av utbildningssessioner genom att följa interna processer, standarder och verktyg som är lämpliga för planering och distribution av utbildningssessionerna enligt specifikation av platscheferna och lokala utbildare/instruktörer.
- Uppdatera utbildningsprocessen och personalutbildningsdata med hjälp av givna system (SuccessFactors, Competence Tool, utbildningsutvärderingar).
- Vara ett stöd till deltagare, utbildare och linje- och personalchefer under processen.
- Dagligt ansvar för att säkerställa kundnöjdhet.
- Utföra kontrollerande aktiviteter och prestationsmätningar för organisationens högsta ledning. Månadsrapportering och övrig rapportering gällande administrerad utbildning.
- Avslutad gymnasieutbildning inom lämpligt område eller motsvarande erfarenhet.
- Erfarenhet av koordinerande roll, administrativa processer och affärsadministration.
- Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
- God systemvana inom Officepaketet och något kompetenshanteringsverktyg.
- Meriterande om du har högskoleutbildning eller utbildning från yrkeshögskolan inom företagsekonomi/affärsadministration (Business Administration).