
Administratör till socialförvaltningen
- Eskilstuna, Södermanland
- Tillfälligt
- Heltid
I rollen som administratör/receptionist är du ett viktigt stöd för både enheten, förvaltningen och våra besökare. Dina främsta arbetsuppgifter är:
- Behandling av egenavgifter, till exempel uträkningar, fakturaunderlag och arvodering till uppdragstagare.
- Arkivering, posthantering och registrering av inkomna handlingar.
- Registrering av handlingar som kommer in, t.ex. anmälan, ansöka, underrättelse, rapporter.
- Receptionsbemanning och service till besökare.
- Beställningar och leveranser.
- Andra administrativa uppgifter vid behov.
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning, goda kunskaper i svenska i tal och skrift och goda IT-kunskaper. Du behöver också ha minst ett års erfarenhet av serviceyrke eller ett yrke där du är van att bemöta människor, samt erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig verksamhet.Meriterande för tjänsten är:
- Utbildning i bemötande och inkluderande arbetssätt.
- Flerspråkighet, till exempel finska, arabiska eller somaliska.
- Eftergymnasial utbildning inom administration, personal, offentlig förvaltning, ekonomi eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig.
- Erfarenhet av att arbeta i reception eller expedition.
Socialförvaltningen ansvarar för arbetet med att skapa social trygghet för barn, ungdomar och vuxna. Målet är att arbeta för att uppnå social uthållighet. Inom socialförvaltningen bedrivs kvalificerat och välutvecklat socialt arbete. Förvaltningens arbete innehåller både myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser för barn, ungdomar, vuxna och familjer.Vill du vara med och leda vägen?Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap.I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.