IT-supporttekniker till Advania Real Estate

Advania

  • Solna, Stockholm
  • Permanent
  • Heltid
  • 15 dagar sedan
Nu expanderar vi hos Advania Real Estate och söker efter dig som tycker IT är spännande och utvecklande där service för dig ligger naturligt. Kanske har du jobbat inom andra yrken men har ett privat IT-intresse? Eller har du arbetat flera år inom IT-support och vill ha en trygg arbetsgivare som tänker långsiktigt?Missa inte att joina Sveriges vassaste och roligaste Supportteam, i ett bolag som är bland de hetaste inom IT. Vi har behov av många olika profiler och träffar dig gärna för att prata om möjligheterna hos oss. Vi läser alla CV och beaktar alla sökande! Som IT-supporttekniker på Advania 🚀I rollen som supporttekniker inom Advanias Real Estate är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på kluriga IT-problem.Vi är ett starkt team med blandade åldrar, kön och erfarenheter men med ett gemensamt intresse för IT och service. För oss är det viktigt att ha kul på jobbet och att alla bidrar, stort som smått, till att vi hela tiden kommer framåt och blir bättre. Frihet under ansvar är viktigt och förväntas utav dig.Hos oss arbetar du bland annat med:
  • Ta emot ärenden från våra kunders användare över telefon och epost samt ge ett bra bemötande för att leverera support i världsklass.
  • Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner.
  • Virtuella skrivbord eller miljöer.
  • Active Directory administration.
  • Följa upp och slutföra våra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet.
  • Identifiera och rapportera återkommande problem inom Advanias supportleverans.
  • "Ute på plats" uppdrag kan ibland förekomma för den som tycker det är kul att få träffa kunderna IRL.
Vi söker dig som vill jobba i Stockholm, vi utgår ifrån våra fina lokaler i vårt nybyggda kontor i Solna. Vad vi söker hos dig ✨För att du ska trivas i rollen som IT-supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad och noggrann. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.Några av de saker som vi ser som meriterande (men ej kravställda) är:
  • Eget IT-intresse och driv.
  • Erfarenhet av att jobba i Servicedesk med IT-support eller teknisk support.
  • Erfarenhet av serviceyrken.
  • Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient, Apple MacOS, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem (meriterande om du är bekant med ServiceNow).
  • Förmåga och intresse att genomföra felsökning.
  • Relevant utbildning.
  • Mån om att våra kunder ska vara nöjda.
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Vi ser fram emot din ansökan! 👋Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrunder, erfarenheter och synsätt, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och stärker såväl effektivitet som kreativitet i vårt arbete.Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en obligatorisk bakgrundskontroll, en för oss kvalitativ kontroll inför ett anställningsbeslut.Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

Uptrail

Liknande jobb

  • IT-supporttekniker till Advania Real Estate

    Advania

    • Solna, Stockholm
    Nu expanderar vi hos Advania Real Estate och söker efter dig som tycker IT är spännande och utvecklande där service för dig ligger naturligt. Kanske har du jobbat inom andra yrken …
    • 15 dagar sedan
  • Norsktalande IT-supporttekniker

    Centric Care

    • Solna, Stockholm
    Vi erbjuder dig ett arbete där kommunikation och IT kommer att stå i fokus. I rollen arbetar du primärt med applikationssupport för företagets interna system samt Windowsapplikatio…
    • 25 dagar sedan
  • Finsktalande supporttekniker

    Centric Care

    • Solna, Stockholm
    Hos kunden kommer du att främst att supportera användarna via telefon och mail, men det kan även ske fysiskt på plats på kontoret. Du hjälper användarna med IT-relaterade frågor so…
    • 25 dagar sedan