Supporttekniker
Sodertorns Hogskola
- Huddinge, Stockholm
- Tillfälligt
- Heltid
- Ge support till personal i IT-relaterade frågor, både på svenska och engelska.
- Installera, konfigurera och underhålla Mac- och PC-datorer samt kringutrustning.
- Bidra till en stabil och användarvänlig IT-miljö genom proaktivt arbete och problemlösning.
- Avslutad gymnasieutbildning.
- Minst tre års erfarenhet av framgångsrikt arbete inom IT-support.
- Erfarenhet av kundkontakt inom tekniksupport. Alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Mycket goda kunskaper i Windows 11 och Mac OS X.
- God kunskap om Office 365, MS Office, Active Directory, TCP/IP och nätverk.
- Mycket god förmåga att kommunicera på svenska, både i tal och skrift.
- God förmåga att kommunicera på engelska, både i tal och skrift.
- Att arbeta med teknisksupport i akademisk miljö.
- Ärendehanteringssystemet TopDesk.
- System Center Configuration Manager (SCCM).
- Adobe Creative Cloud.
- Licenshanteringssystemet Snow Atlas.
- Fjärrsupport via TeamViewer.
- Support av iPhone samt verktyget Jamf.
- Social, utåtriktad och kommunikativ.
- Serviceinriktad med god förmåga att bemöta och samarbeta med olika individer.
- Analytisk och initiativrik - du kommer gärna med förbättringsförslag och nya idéer.
- Strukturerad och skicklig på att hantera flera arbetsuppgifter och projekt parallellt.
- Självständig med god prioriteringsförmåga.
HR-specialist Elin Jernbäcker,Den aktuella anställningen gäller under förutsättning att anställningsbeslutet vinner laga kraft.En ansökan som inte är komplett eller inkommer till Södertörns högskola efter sista ansökningsdag kan komma att avvisas.Välkommen med din ansökan!Fackliga kontaktpersoner:
SACO:
ST:
SEKO:
och Robert LindbergSödertörns högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.