
Marknadsförare
- Stockholm
- Permanent
- Heltid
- Ta fram aktiviteter som ska vara en del av marknads- och kommunikationsplan samt implementera de delar som rör den egna rollen
- Planera, samordna och följa upp marknadsaktiviteter och kampanjer.
- Ta fram kommunikation och aktiviteter riktade till Akademikerförsäkrings ägarförbund och deras medlemmar.
- Ansvara för annonsering, kanalval, budskapsanpassning och målgruppssegmentering.
- Arbeta för att öka försäljningen till våra medlemmar
- Rapportera status och resultat av marknadsinsatser till ledning och övriga intressenter.
- Proaktivt föreslå förbättringar inom marknadsföring och kampanjarbete.
- Utveckling och uppföljning av målgruppsanalys, effektmätning och A/B-tester.
- Producera textinnehåll till samtliga kanaler vilket innebär allt från kortare inlägg i sociala medier till artiklar.
- Utveckla marknadsprocesserna så att dessa bidrar till att utveckla verksamheten, öka försäljningen och optimera kundupplevelsen
- Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller motsvarande.
- Erfarenhet av att ha haft någon form av helhetsansvar för både utformning och genomförande av marknadsföringsstrategier och marknadsaktiviteter.
- Minst 3–5 års erfarenhet inom marknadsföring och kampanjarbete.
- Erfarenhet av att arbeta datadrivet med kundresor (CX), CRM-system och målgruppsanalys.
- God erfarenhet av att ha arbetat med försäljning
- Erfarenhet av att samarbeta med både interna men även externa intressenter
- Erfarenhet av att arbeta målgruppsanpassat där man behöver anpassa språk och tonalitet för att nå fram i olika kanaler.
- Erfarenhet av att på ett pragmatiskt sätt utvärdera och analysera olika marknadsföringsaktiviteter
- Erfarenhet från försäkrings-, medlems- eller fackförbundssektor eller annan reglerad marknad
- God kännedom om digitala verktyg och marknadsautomationssystem.
- God kännedom om GDPR, IKT och andra regelverk kopplade till informationssäkerhet och dataskydd.