manager operational till randstad i eskilstuna och örebro
Randstad
- Eskilstuna, Södermanland
- Volontär
- Heltid
Därför har vi ambitiösa mål och söker dig som vill axla rollen som manager operations och ta vårt team och våra affärer till nya höjder!Som manager operations ansvarar du för vårt team som arbetar med kollektivarbetare (alltså kompetenser inom framförallt lager, logistik och produktion). Tillsammans med dem kommer ditt fokus bli att växa och utveckla vår bemanningsaffär på kollektivarbetarsidan, med ständigt fokus på kommersiell hållbarhet, kund- och kandidatupplevelse och tillväxt.ansvarsområden
- personalansvar: Du kommer leda och fördela arbetet för dina medarbetare och coacha och utveckla dem i både affären och det egna arbetet. Du ansvarar också för aktiv personal- och successionsplanering för det egna teamet men självklart också för att ditt team ska trivas och ha det bra hos oss, i både med- och motgång.
- kommersiellt ansvar: Tillsammans med ditt team kommer du att jobba mycket med att skapa affärsaktiviteter genom bland annat kundkontakt och säljaktiviteter och du har det övergripande ansvaret för marknadsbearbetning och försäljningsplanering.
- omsättnings och resultatansvar: Du ansvarar för att upprätta affärsplan, budget och prognos liksom för uppföljning och utförande av dessa. Du mäts på resultat i förhållande till budget, NKI/NMI, kundbearbetning och produktutveckling.
- lednings- och utvecklingsansvar: Du kommer ingå i en regional ledningsgrupp och därigenom driva vår övergripande utveckling framåt tillsammans med dina kollegor.
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.vem är du och vad har du gjort innan?
Vi sa att det var världens roligaste jobb, men det är inte alltid världens enklaste, därför söker vi dig som trivs i en dynamisk miljö och har stark drivkraft att lyckas med det du företar dig. Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet från en roll som säljande konsultchef/affärschef/områdeschef/B2B-säljare eller motsvarande och gedigen kunskap om rekryterings- och bemanningsbranschen och den typen av affärer vi jobbar med. Tidigare erfarenhet av att leda intern personal är mycket starkt meriterande och vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller personal & arbetsliv.
Då vi är ett internationellt bolag med många kontaktytor behärskar du både engelska och svenska på hög nivå i tal och skrift. Vi värderar personliga egenskaper högt och söker dig som är:
- Kommersiellt orienterad, som har ett affärsmässig och strategiskt tänk och som ser till hela verksamhetens bästa. Du trivs med att ha örat mot marken, bevaka marknaden och förutse trender och tendenser som kan komma påverka oss.
- Kvalitetsmedveten och som ständigt strävar efter nöjda kunder, nöjda kandidater och nöjda medarbetare och som har fokus på hur vi hela tiden kan förbättra affären och det arbete vi gör utifrån det.
- Utåtriktad och målmedveten, som älskar av att etablera nya kontakter och identifiera nya affärsmöjligheter i mötet med våra kunder. Vi ser att du både etablerar och ingår i externa nätverk och har ett brinnande intresse för att positionera oss och vår affär på marknaden.
- En trygg ledare. Vi söker dig som både kan agera varmhjärtat och empatisk med bibehållen integritet. Du behöver kunna känna in gruppen och individens behov men samtidigt ha förmågan att agera och driva igenom beslut.
- Analytiskt- & strategiskt lagd och som har ett holistiskt perspektiv på affären och som hela tiden ser till affärens alla delar och aspekter när du fattar beslut. Du har ett strategiskt långsiktigt perspektiv, men också förmåga att bryta ner de långsiktiga målen till mätbara delmål för dig och dina medarbetare att agera på och mäta framgång igenom.
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Eskilstuna alt Örebro (med resande mellan kontoren) men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten så snart som möjligt. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Jennie Strömkvist, regional director operational, på 0725 - 004890.Vi ser mycket fram emot din ansökan!Med verksamhet i 39 länder är Randstad världsledande inom bemanning, rekrytering och HR-tjänster. Genom vår målsättning att erbjuda rättvisa möjligheter på arbetsmarknaden hjälper vi både människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.