
Inköpsassistent till Åhléns
- Stockholm
- Permanent
- Heltid
- Arbeta med hantering och uppdatering av produkt-, pris- och sortimentsdata i våra system.
- Ansvara för att säkerställa korrekt prissättning, kampanjkodning och säsongsanpassningar av vårt sortiment.
- Koordinera och hantera kommunikation både internt och med leverantörer kring sortiment, kampanjer och administrativa frågor.
- Korrekturläsa och kvalitetssäkra produkt- och kampanjinformation.
- Vara specialist och support inom våra system för ERP och PIM samt stötta olika avdelningar som Inköp, IT, E-commerce och Marknad.
- Delta aktivt i att utveckla och förbättra arbetsprocesser i samarbete med din närmsta chef.
- Få stort eget ansvar där din noggrannhet och ditt engagemang bidrar till att vi når våra mål.
- Relevant utbildning inom exempelvis inköp eller ekonomi
- Tidigare erfarenhet av rollen som inköpsassistent
- Meriterande med erfarenhet av detaljhandeln samt inom kategorierna mode eller hem
- Goda kunskaper i Excel
- Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift