Om jobbet:LEADER SÖDERMANLAND SÖKER NY MEDARBETARE!Är du en strukturerad, driven och relationsskapande person? Vill du vara med och forma framtidens landsbygder? Vi på Leader Södermanland söker en projektutvecklare/projektledare/handläggare till vårt team. Du som söker ska vara noggrann, självgående och initiativrik.Leader Södermanland och rollenLeader Södermanland är en ideell förening som främjar hållbar utveckling i Sörmlands landsbygder. Vi stärker lokalsamhällen genom ekonomiskt stöd och coachning i innovativa samarbetsprojekt. På kontoret arbetar idag verksamhetsledare, projektledare samt handläggare/projektcoach. Vi arbetar på uppdrag av en styrelse bestående av 21 ledamöter från offentlig, ideell och privat sektor. Allt vårt arbete genomsyras av leadermetoden.Tjänsten är en projektanställning på 50% i ett år, med möjlighet till utökning samt förlängning. Tiden fördelas på projektutveckling, projektledning, administration och handläggning.Vi söker dig som har en bred kompetens med anledning att uppdragen och arbetsuppgifterna varierar. Erfarenhet av alla tre områden är meriterande. Du bör ha lätt att sätta dig in i regelverk och nya system. Du bör även vara en flexibel och lösningsorienterad person som trivs i en dynamisk miljö. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper som kan komma att komplettera om du har mindre erfarenhet inom något av dessa tre områden.Mer om rollen:Projektutvecklare/projektledare/handläggareSom projektutvecklare kommer du att identifiera och utveckla projekt. Som projektledare kommer du att planera, leda och slutföra något av våra egna projekt.I dina arbetsuppgifter ingår att administrera projekt, även handläggning och kommunikation kopplat till projekten.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Projektutveckling: Coacha sökande i leadermetoden och ansökan om stöd. Sammankoppla aktörer i samverkanssyfte. Verka för Leader som en utvecklingsaktör.
Leda och samordna projektets aktiviteter: Planera, organisera och genomföra projektets aktiviteter så som events och workshops för att säkerställa att mål uppnås.
Uppföljning och rapportering: Vara väl insatt i projektets framsteg, samla in data, sammanställa rapporter gällande resultat och eventuella avvikelser.
Administrera projektet: Ansvara för att löpande delredovisa projektet till Jordbruksverket.
Handläggning: Handlägga projekt i Jordbruksverkets handläggningssystem.
Kommunikation: Fungera som kontaktpunkt mellan projektets samarbetspartners för att säkerställa tydlig och effektiv kommunikation. Foto och film samt publicering på egna hemsidan och externa kanaler.
Kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet i projektledning och/eller projektutveckling inom landsbygdsutveckling.
Erfarenhet inom administration och handläggning.
God förståelse för ekonomiska och administrativa aspekter av projektledning.
Erfarenhet av internationellt arbete.
Erfarenhet av att söka extern finansiering.
Utmärkta kommunikations- och informationsfärdigheter.
Kunna arbeta kvällar vid behov.
Körkort (och tillgång till bil).
Det är meriterande med erfarenhet av:
EU:s struktur och investeringsfonder
Jordbruksverkets handläggningssystem
idéburen verksamhet inriktad på hållbar samhällsutveckling
samt kunskap i Meta Business Suite och Google Analytics
Agenda 2030 - målen
Mer om anställningenVi erbjuder trygga och generösa anställningsvillkor som främjar hållbarhet både i arbetslivet och privatlivet då vi tillämpar hybridkontor och målstyrd arbetstid.
Provperiod tillämpas med högst 6 månader.
Anställningsform: projektanställning 1 år.
Omfattning: 50%.
Tillträde snarast möjligt.
Löneform: månadslön.
Plats: Hybridarbete med kontor i Flen.
Vi har kollektivavtal med FREMIA.
AnsökanVill du bli vår nya medarbetare? Vad roligt!Välkommen att skicka in ditt personliga brev, CV och minst en referens senast 20 september.Ansökan skickas tillLäs mer om oss: leadersodermanland.se