Personal- och kontorsansvarig
Via Energi AB
- Linköping, Östergötland
- Tillfälligt
- Heltid
- Personaladministration (anställningsavtal, onboarding, lönerapportering, frånvaro mm)
- HR-processer i samarbete med VD och styrelse
- Koordinering och uppföljning av interna uppgifter
- Kontorsansvar: inköp, struktur, flöde och funktion
- Stötta ledningsgruppen med planering, dokumentation och genomförande
- Bistå i rekrytering, personalmöten och arbetsmiljöarbete
- Ta ansvar för struktur i system (ex. Pipedrive, Fortnox, Salesys)
- Har väldigt hög ordning och integritet
- Är trygg i dig själv, lojal mot företagsledning och tål att stå mitt i händelsernas centrum
- Gillar att jobba både administrativt och operativt
- Har erfarenhet från liknande roll (HR/koordination/administration)
- Trivs i ett snabbfotat företag där det ställs krav på självständighet
- Kommunicerar tydligt och professionellt - både internt och externt
- Har grundläggande koll på arbetsrätt, löneunderlag och kontorsdrift
- En nyckelroll i ett bolag under stark tillväxt
- En dynamisk och rak företagskultur där ansvar och prestation uppskattas
- Nära samarbete med VD, styrelse och säljteam
- Möjlighet att påverka och bygga struktur från grunden