Adven söker HR-administratör till teamet People & Culture
Adven Sverige AB
- Örebro
- Tillfälligt
- Heltid
- Ansvara för rekryteringsprocesser och onboarding
- Hantera personaladministration som avtal, intyg och personalförändringar
- Administrera HR-system och inrapportering till extern lönepartner
- Delta i facklig samverkan och arbetsmiljöfrågor
- Följa upp rehabiliteringsärenden
- Bidra till utveckling av HR-processer och rutinerÄr du den vi söker?För att lyckas i den här rollen söker Adven en person med erfarenhet av brett HR-arbete och en god förståelse för både människor och processer.Vi ser gärna att du:- Har eftergymnasial utbildning inom HR, personalvetenskap eller motsvarande
- Har 2-4 års erfarenhet av operativt HR-arbete
- Har god kunskap i arbetsrätt och erfarenhet av facklig samverkan
- Är van vid rekrytering och HR-administration
- Har erfarenhet av HR-system och lönesystem
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skriftDet är dessutom meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom administration eller ekonomi och har förståelse för lönefrågor och lönerapportering.Information och ansökanI denna rekrytering samarbetar Adven med AxÖ Consulting. För mer information om tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Berg på telefon 072-074 19 99 eller via mejlUrval och intervjuer kan komma att ske löpande. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess.AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök . Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.