Fordonsansvarig

Alvesta kommun

  • Alvesta, Kronoberg
  • Tillfälligt
  • Heltid
  • 5 dagar sedan
Om jobbet:Alvesta kommun med ca 20 000 invånare - södra Sveriges mittpunkt - Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
- Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
- Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägarI Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?Tjänsten är placerad på kommunens inköpsavdelning som organisatoriskt tillhör kommunledningsförvaltningen och ansvarar för utveckling, samordning och planering av kommunkoncernens upphandlings- och inköpsarbete. Du kommer ingå i en avdelning med 7 medarbetare som arbetar med kategoristyrning, upphandling, e-handel samt fordonshantering.ARBETSUPPGIFTER
Som Fordonsansvarig ingår du i ett team som ansvarar för löpande hantering, administration, utveckling och uppföljning av kommunens fordon.Du är kontaktperson mot såväl interna kunder som externa leverantörer. I samråd med kontaktpersoner i de kommunala verksamheterna arbetar du med att optimera fordonsparken samt säkerhetsställa att verksamheten har tillgång till de fordon som behövs. Du kommer att delta i anskaffning av fordon utifrån de riktlinjer och rutiner som styr kommunens fordonsinnehav.Som Fordonsansvarig ansvarar du för att fordon kommer till service, reparation, besiktning samt får däckbyte i rätt tid efter befintliga rutiner. I tjänsten ingår kontakter med försäkringsbolag samt skadereglering. Med hjälp av digitala fordonssystem analyserar du och ser till att fordonspark är optimal och att rätt antal fordon finns i verksamheterna.Genom täta leverantörskontakter arbetar du proaktivt för att hitta nya lösningar som kan sänka kommunens kostnader. Redovisning och dokumenthantering är en del i arbetet som skall presenteras på ett pedagogiskt sätt.KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har lägst gymnasiekompetens. Du ska inneha goda kunskaper om fordonsekonomi samt ha tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Du har ett intresse och erfarenhet av fordon, att utveckla fordonshanteringen samt av hållbarhetsfrågor. Du är en tekniskt kunnig person med god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet.Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som verkmästare eller kundmottagare gällande fordon. Som person är du självgående, utvecklingsinriktad och en god kommunikatör i såväl tal som skrift. Du besitter en hög grad av servicekänsla och har en förmåga att skapa förtroendefulla relationer.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. B-körkort för manuellt växlade bilar är ett krav.ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.

Alvesta kommun