
Ekonomiassistent
- Göteborg
- Tillfälligt
- Heltid
- Reskontra för kunder och leverantörer
- Hantering kundinbetalningar
- Betalningar leverantörer
- Vissa kontoavstämningar, t ex reskontra och bank
- Viss löpande bokföring
- Övriga förekommande arbetsuppgifter inom ekonomiavdelningen
- Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande utbildning
- Några års praktisk erfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande
- Du behöver ha god ekonomisk och administrativ kompetens, samt ett utvecklat siffersinne
- Erfarenhet av leverantörsreskontra och att hantera flödet för leverantörsfakturor, inklusive matchning mot inköpsorder
- Erfarenhet av kundreskontra, inklusive hantering av kravbrev, räntefakturering och avstämningar
- God företagsekonomisk förståelse och grundläggande kunskap i bokföring
- Mycket goda kunskaper i Excel och vana att arbeta i moderna affärs- och beslutsstödsystem
- Goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt
- Erfarenhet av Dynamics 365 och Exflow
- Erfarenhet av scanning av leverantörsfakturor
- Kunskap inom dansk redovisning
- Kunskaper i danska