Senior Incident Manager till Bankomat

Evry

  • Stockholm
  • Permanent
  • Heltid
  • 18 timmar sedan
Bankomat är hjärtat i Sveriges kontanthantering - just nu expanderar vi genom att bygga upp en ny värdeverksamhet med sex satellitkontor runt om i landet. Vi stärker vår IT-infrastruktur, moderniserar vår digitala miljö och gör en förflyttning till molnet. Så i takt med att vi växer finns det utrymme för dig att påverka din framtida utveckling och karriär hos oss.📝 Om rollen
Utöver att du får en central och väldigt viktig roll hos oss, blir du en del av vår samspelta IT-avdelning på 8-10 personer som präglas av gemenskap och lösningsfokus. Tillsammans, och med våra externa leverantörer, kommer du på ett proaktivt sätt se till att alla ITK-incidenter hanteras snabbt och effektivt. Din roll kommer även att ha en viktigt funktion i att definiera ramar och förväntningar, både internt i organisationen men också mot våra externa leverantörer.För att trivas i rollen har du en stark operativ förmåga kombinerat med taktiskt tänkande och en hög grad av koordineringsförmåga och struktur. Du ansvarar även för vårt ärendehanteringssystem JIRA.Exempel på arbetsuppgifter:🔅 Koordinera och hantera alla incidenter enligt ITIL-processer och säkerställa snabb återställning av tjänster.🔅 Samarbeta med leverantörer och upprätthålla starka relationer kopplat till incidenthantering.🔅 Säkerställ att vår incidenthantering möter regulatoriska krav genom att delta i revisioner, riskanalyser och hålla dig uppdaterad på relevanta regelverk.🔅Vidareutveckla rutiner för incident- och problemhantering samt skapa lärande från tidigare händelser och stötta organisationen genom utbildning.Vi söker dig som har:
  • God erfarenhet av incidenthantering och förmåga att koordinera, driva, dokumentera och följa upp incidenter.
  • Erfarenhet av ITIL och ITSM-verktyg.
  • Stark kommunikativ förmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Erfarenhet av outsourcad IT-miljö och samarbete med stora systemleverantörer.
  • Eftergymnasial utbildning och flera års relevant yrkeserfarenhet i samma eller närliggande roll.
Meriterande erfarenheter:Är du ITIL-certifierad och/eller har arbetat inom bank, finans eller värdeverksamhet där du kommit i kontakt med EBA, ISAE och DORA är det ett stort plus.Varför jobba hos oss på Bankomat?
  • Var med på en spännande utvecklingsresa för en samhällsviktig tjänst.
  • Bli en del av ett team med tydligt och coachande ledarskap.
  • En arbetsplats att trivas på - centralt belägen i Stockholm.
Våra förmåner🍀 Tjänstepension, ITP1 & pensionsrådgivning via Söderberg & Partners🍀 Sjukvårdsförsäkring via EuroAccident🍀 Rehabiliteringsförsäkring samt extra olycksfallsförsäkring vid hemarbete🍀 Friskvårdsbidrag, 5000 kr/år & Hälsokontroll via Feelgood🍀 Rabatt hos SATS och på glasögon hos SmarteyesPlacering & arbetstiderTjänsten är placerad på vårt Stockholmskontor, Holländargatan 10, mitt i centrala Stockholm. Rollen kräver stor närvaro på kontoret men det finns vissa möjligheter till distansarbete. Tjänsten omfattar helgfri måndag-fredag kl. 08.30-17.00, med en ordinarie arbetstid på 38,5 timmar/vecka.Ansökan
Vi arbetar löpande med rekrytering och träffar kandidater kontinuerligt. Har du fler frågor rörande tjänsten kontakta: Johanna, Talent Acquistition Consultant Om BankomatBankomat AB är en nyckelaktör i Sveriges finansiella infrastruktur och ansvarar för att säkerställa tillgången till kontanter i hela landet. Vi ägs av de största svenska bankerna - Nordea, SEB, Handelsbanken, Swedbank och Danske Bank - med Länsförsäkringar Bank representerade i styrelsen. Vi expanderar genom att bygga upp en ny värdeverksamhet med sex satellitkontor.

Uptrail

Liknande jobb

  • Incident manager

    Skandia

    • Stockholm
    Att jobba som incident manager I rollen kommer du tillsammans med teamet att leda incidenthanteringen och ha befogenhet att snabbt kalla in resurser, fatta beslut om go/no go vid…
    • 1 månad sedan