Microsoft 365-specialist till Digitaliseringsenheten

Höörs kommun

  • Höör, Skåne
  • Permanent
  • Heltid
  • 23 timmar sedan
Om arbetsplatsenHöör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1 400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit.Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation.Digitaliseringsenheten är en central enhet som arbetar med digitalisering tillsammans med verksamheterna för att uppnå medborgar- och verksamhetsnytta.ArbetsuppgifterVi söker en engagerad och kunnig specialist inom Microsoft 365 och Powerplattformen som vill göra skillnad. Du kommer att arbeta nära våra verksamheter för att förstå deras behov och ta fram lösningar. Initialt kommer du att ansvara för arbetet med att säkerställa data för att bygga och automatisera arbetsflöden, dataintegrationer och rapporter, tillsammans med organisationen. Uppdraget kommer att variera över tid.Mål för arbetet sätts i samråd med digitaliseringschef och övriga verksamhetschefer och du lägger upp ditt arbete därefter. Du för regelbunden dialog med berörda chefer och rapporterar till digitaliseringschefen. Som person är du analytisk, ansvarsfull, flexibel och uppskattar utmaningar.Arbetsuppgifter- Utveckla och anpassa lösningar med hjälp av Powerplattformen (Power Apps, Power Automate, Power BI).- Förvalta Microsoft 365-tjänster.- Samarbeta med olika sektorer för att identifiera och analysera deras behov.- Utbilda och stödja användare i användningen av Microsoft 365 och Powerplattformen.- Följa upp och utvärdera implementerade lösningar för att säkerställa att de möter verksamhetens krav och används på ett effektivt sätt.- Ansvarar för upprättande av förvaltningsplaner och uppföljning av regelverksefterlevnadKvalifikationer- Erfarenhet av att arbeta med Microsoft 365-tjänster och Powerplattformen.- God förståelse för kommunal verksamhet, processer och förmåga att översätta dessa till lösningar i Microsoft 365.- Kunna arbeta självständigt såväl som i team.- Problemlösningsförmåga och ett proaktivt arbetssätt.- God kommunikationsförmåga och ha ett gott bemötande.- Relevant erfarenhet, utbildning eller certifieringar inom Microsoft 365 och Powerplattformen eller motsvarande är meriterande.

Offentligajobb