
Operativ Inköpare till Tekniskt Bolag
- Göteborg
- Tillfälligt
- Heltid
OM TJÄNSTEN:Friday söker nu en operativ inköpare till vår kund i Göteborg. Du kommer att ingå i ett team som består av både operativa och strategiska inköpare. I rollen som operativ inköpare kommer du att ha en central funktion, där du ansvarar för att säkerställa materialförsörjningen till produktionen, hantera orderläggning och sköta administrationen kring inköpen. Arbetet innebär mycket kommunikation, såväl internt som externt med leverantörer.Exempel på arbetsuppgifter:
- Orderläggning och uppföljning av leveranser.
- Dialog med leverantörer.
- Hantering och uppdatering av orderstatus i affärssystemet.
- Fakturering och administration.
- Reklamationshantering.
- Har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning inom logistik eller inköp.
- Besitter intresse och förståelse för teknik.
- Är van vid att arbeta i affärssystem, med fördel SAP.
- Talar och skriver flytande svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet.
- Har arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst sedan innan, som från sommar- eller extrajobb, gärna inom tillverkande industri.
ÖVRIG INFO:
- Omfattning: Heltid.
- Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
- Placering: Göteborg.
- Rekryteringsansvarig: Hanna Lejon.
- Lön: Fast månadslön.
OM FRIDAY:På Friday brinner vi för att ge dig som Tech-talang en riktigt bra start på karriären. Genom att lyssna på vad just du vill och drivs av, matchar vi dig med företag och möjligheter som får dig att se fram emot att gå till jobbet.Vi värderar ambition och potential högt och arbetar aktivt för en fördomsfri rekrytering, där alla ges samma chans att lyckas.Vi finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Varje år genomför vi över 5 000 karriärmöten och matchar kandidater med allt från globala företag till innovativa startups.