Servicedesktekniker till Karlstad

Bemannia

  • Karlstad, Värmland
  • Permanent
  • Heltid
  • 1 dag sedan
Webbplatsen använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.Bemannia och våra samarbetspartner använder cookies och liknande tekniker (gemensamt "cookies") som behövs för att visa webbplatsen och för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen. Om du samtycker till det kommer vi också att använda cookies för analys- och marknadsföringssyften.Besök vår för att läsa mer om de cookies vi använder.Du kan när som helst återkalla eller ändra ditt samtycke genom att klicka på ”Hantera cookies”, som du hittar längst ner på varje sida.common--cookies--alert#acceptAll">Acceptera alla cookies common--cookies--alert#disableAll">Neka alla icke-nödvändiga cookies common--cookies--alert#openPreferences">Inställningar för cookies common--cookies--preferences#open" class="bg-company-primary text-company-primary shadow-form inset-x-4 mb-4 rounded max-w-screen-sm p-4 overflow-auto max-h-[80vh] z-cookie-alert backdrop:bg-[rgba(0,0,0,0.6)] sm:p-10 sm:mb-auto fixed top-2">Välj vilka cookies du vill godkännaPå den här sidan sätter vi alltid cookies som är nödvändiga, d.v.s. som behöver användas för att sidan ska fungera ordentligt.Om du samtycker till det kommer vi också att sätta andra typer av cookies. Du kan lämna eller ta tillbaka ditt samtycke till olika typer av cookies med hjälp av reglarna nedan. Du kan ändra eller ta tillbaka ditt samtycke när du vill, genom att klicka på länken "Hantera Cookies", som alltid finns tillgänglig på botten av sidan.För att få mer information om vad de olika typerna av cookies gör, hur dina uppgifter används när de sätts, m.m, se vår .Strikt nödvändigaDessa cookies är nödvändiga för att sidan ska fungera ordentligt, och sätts alltid när du besöker sidan. Leverantörer Teamtailorcommon--cookies--preferences#handleCategoryToggle">StatistikDessa cookies samlar in information som hjälper oss att förstå hur sidan används. Leverantörer Teamtailorcommon--cookies--preferences#handleCategoryToggle">MarknadsföringDessa cookies används för att anpassa den marknadsföring du får se. I vissa fall utför de också ytterligare funktioner på sidan. Leverantörer Meta, Youtubecommon--cookies--preferences#handleAccept">Godkänn dessa cookies common--cookies--preferences#handleDecline">Neka alla icke-nödvändiga cookiescommon--header--menu#toggle" data-common--header--menu-target="button" > KarriärmenyMedarbetare Kandidat Startsidacommon--dropdown#toggle">common--share#handleClick" data-provider="Facebook"> Facebook common--share#handleClick" data-provider="Twitter"> X common--share#handleClick" data-provider="LinkedIn"> LinkedInIT · KarlstadServicedesktekniker till KarlstadSom Servicedesktekniker hos vår kund blir du en viktig del av IT-avdelningen där du får arbeta med Windows 11, M365 och Apple-produkter, samtidigt som du utvecklar dina färdigheter i ett erfaret team.careersite--jobs--form-overlay#showFormOverlay" data-careersite--jobs--form-overlay-target="coverButton"> Skicka ansökanblocks--cover--scroll#handleScrollDown" title="Skrolla för mer innehåll">Vi söker nu en erfaren servicedesktekniker till vår kommunala kund i Karlstad för ett längre uppdrag. Här får du arbeta i ett starkt team med både 1:a- och 2:a-linjens support och ge service till tusentals användare inom kundens verksamhet.Om uppdragetTill vår kommunala kund i Karlstad söker vi servicedesktekniker för ett längre uppdrag! Uppdraget syftar till att hjälpa kundens användare avseende både 1-och 2 linjens support samt stå i kundmottagningen på kundens IT avdelning. Är du redo för ett givande uppdrag där du får bidra med din kompetens och service? Sök idag!📅 Uppdragets period: 27 okt 2025 till 23 okt 2026.
🕐 Arbetstider: 8 timmars arbetsdag, mellan ca 06:50 - 17:00.
📍Placering: Karlstad, adress anges vid intervju.Du kommer ingå i ett team om total 14 servicedesktekniker.Dina arbetsuppgifter
  • 1:a och 2:a linjens support för ca 7500 användare inom kundens koncern
  • Hantera ärenden via telefon, chatt och ärendehanteringssystemet Ivanti
  • Prioritera, lösa och vid behov eskalera IT- och telefoniärenden enligt ITIL
  • Direkt support i kundmottagning: mobiltelefoner, iPads, datorer m.m
  • Administrativa uppgifter: leveranser, reparationer och beställningar
  • Miljö: Windows 11, Microsoft 365 (SharePoint, Teams) samt Apple-produkter
Dina kvalifikationerFör att söka tjänsten behöver du uppfylla minst nedanstående krav, vi lägger även stor vikt vid dom meriterande kraven.
  • Erfarenhet av telefonsupport i servicedesk förstalinje under minst sex sammanhängande månader (heltid) inom de senaste tre åren
  • 3-6 års erfarenhet inom aktuellt område, du är förebild för andra på lägre nivå
  • Erfarenhet av att ta ansvar för delområde, kan leda en mindre grupp
  • Kan arbeta självständigt
  • Tillgång till BankID, mobilt BankID eller Freja eID+
Meriterande
  • Arbetat med IT inom kommunal verksamhet
  • Erfarenhet från Servicedeskarbete i en verksamhet med support för fler än 300 användare/kunder
  • Givit support på M365
  • Givit givit support på Win11
  • Givit givit support på Appel-produkter
  • Givit givit support på Sharepoint
  • Arbetat med verktyg Ivanti/Ärendehanteringssystem
Vad vi erbjuder digSom konsult hos Bemannia får du:⭐ En nära kontakt med din konsultchef
⭐ Möjlighet till fler spännande uppdrag
⭐ Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad
⭐ Trygga anställningsvillkor🔭 Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här:Om ansökanSök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 12 september.Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Kajsa Hessel, kajsa.hessel@bemannia.seFör generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhetLedningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.Yrkesområde Roll Helpdesktekniker/Supporttekniker PlatserKontakt Recruitment Lead - People & PerformanceKarlstadcareersite--jobs--form-overlay#showFormOverlay">Skicka ansökan jobs--overlay#closeOverlay">IT · KarlstadServicedesktekniker till KarlstadSom Servicedesktekniker hos vår kund blir du en viktig del av IT-avdelningen där du får arbeta med Windows 11, M365 och Apple-produkter, samtidigt som du utvecklar dina färdigheter i ett erfaret team.Läser in ansökningsformuläretKarriärsajt
  • cookie-preferences#openCookiePreferences" class="company-link font-company-body text-unset py-1">Hantera cookies

Bemannia