Nämndsekreterare/vik arkivsamordnare

Eda kommun

  • Värmland
  • Permanent
  • Deltid
  • 5 dagar sedan
Om arbetsplatsenVälkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 1000 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare.Kommunledningsstaben är ett verksamhetsområde med fokus på stöd och service till våra medarbetare. Inom staben arbetar vi med IT, Ekonomi, HR, Lön, Information och Kommunikation.Vårt huvudsakliga uppdrag är att se till att våra medarbetare har en trygg och trivsam arbetsplats där alla får vara med. Tillsammans med övriga verksamheter i kommunen arbetar vi aktivt med utveckling av vår organisation med målet att vara en arbetsplats där alla har samma förutsättningar och möjligheter.Vill du blir vår nya kollega och vara med och skapa goda förutsättningar för våra medarbetare?ArbetsuppgifterI rollen som nämndsekreterare ansvarar du för att samordna och administrera ärenden inom bildningsnämnden. Du skriver kallelser och protokoll samt hanterar arkivering av dokument. Arbetet innefattar även ärendehantering, registrering och utlämnande av allmänna handlingar. Tjänsten innebär nära samarbete med kollegor, chefer och politiker. Du deltar aktivt i utvecklingen av administrativa rutiner och processer.KvalifikationerVi söker dig som har:Högskoleutbildning inom statsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigErfarenhet av offentlig förvaltning, med förståelse för kommunalrätt och ärendehanteringMycket god svenska i tal och skriftGod IT-vana och erfarenhet av Office-paketetB-körkortDet är meriterande om du har:Erfarenhet av nämndarbete, gärna i kommunal verksamhetKunskap om arkiveringErfarenhet av ärendehanteringssystemet LexIntresse för AI och digitala lösningarVi söker dig som är:Självständig och ansvarstagandeStrukturerad och serviceinriktadLösningsfokuserad och positivVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Offentligajobb