Administratör Socialförvaltningen Administrativa enheten

Marks kommun

  • Västra Götaland
  • Permanent
  • Heltid
  • 11 timmar sedan
Om arbetsplatsenÄr du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop - för det gör vi också.Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa - både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och tusentals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.ArbetsuppgifterVi söker en ny administrativ kollega till vårt fantastiska team inom Administrativa enheten på Socialförvaltningen. Din arbetsplats är placerad centralt för förvaltningen och du kommer att arbeta nära samtliga verksamhetsområden.Som administratör på den Administrativa enheten kommer du:
  • Dagligen arbeta nära chefer och medarbetare samt andra professioner och enheter i kommunen.
  • Hantera fakturor, attester och inköp i Proceedo. Samt övriga administrativa behörigheter inom förvaltningen.
  • Koordinera SPS och Outlook
  • Administrera SITHS-kort på vår SITHS-mottagning.
  • Vara spindeln i nätet gällande det administrativa behovet på enheten, där du bland annat arbetar i flera olika verksamhetssystem och introduktion av nya medarbetare. Hantering av nycklar och övriga servicefunktioner.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen som administratör har du en eftergymnasial administrativ utbildning, eller annan relevant utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig sektor är meriterande.Vi söker dig som:
  • Har goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av proceedo.
  • Har erfarenhet av personalsystem, gärna Visma och Winlas.
  • Är strukturerad, planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och kan fatta egna beslut vid behov.
  • Har förmåga att arbeta både självständigt och i nära samverkan med andra.
  • Är lösningsfokuserad, samarbetsinriktad och bidrar till en god arbetsmiljö.
  • Du är flexibel, kvalitets- och kostnadsmedveten, och delar gärna med dig av kunskap och idéer för att utveckla och effektivisera verksamheten.
Tjänsten är förlagd till dagtid och kräver B-körkort. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Offentligajobb

Liknande jobb

  • Administratör

    NearYou Service AB

    • Skövde, Västra Götaland
    Om jobbet: Om företaget NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli…
    • 10 timmar sedan