Marknadsanalytiker

VISION

  • Stockholm
  • Tillfälligt
  • Heltid
  • 1 dag sedan
Om jobbet:Vision är ett modernt och växande fackförbund i ständig förändring. Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i kommuner, regioner, privata företag eller kyrkan. Våra 218 000 medlemmar finns över hela landet och inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO.Vi söker en marknadsanalytiker
Vision ökar i facklig styrka. Vill du använda din analytiska förmåga för att bidra till ett starkare och mer hållbart arbetsliv? Vi söker nu en engagerad analytiker som vill vara med och utveckla vår förståelse för medlemmars och förtroendevaldas behov och beteenden. Hos oss får du arbeta i en organisation i tillväxt som står mitt i samhällsutvecklingen och där dina insikter blir viktiga för strategiska beslut.Som analytiker hos oss kommer du att spela en central roll i att förstå och analysera inflöden och utflöden av medlemmar och förtroendevalda.Du kommer att:
  • Kartlägga och analysera medlemsflöden, inklusive demografi, yrkesområden och avvikelser i olika geografiska områden.
  • Samla in och analysera data från medlemsregister, enkäter, intervjuer och andra relevanta källor.
  • Identifiera trender, mönster och bakomliggande orsaker till förändringar.
  • Genomföra och beställa kvalitativa undersökningar, som djupintervjuer och fokusgrupper.
  • Ta fram rekommendationer för åtgärder som stärker vår medlemsutveckling.
  • Analysera digitala kanaler och samordna webb- och CRM-analys.
  • Säkerställa spårbarhet och mätbarhet i våra digitala flöden.
  • Stödja verksamheten med omvärldsanalys och konkurrensbevakning.
Du blir en del av Funktionen för Marknad och Värvning, där ansvaret för marknadsföring, erbjudande och uppringande verksamhet ligger. Här samarbetar du nära kollegor för att bidra med insikter som leder till utveckling.Vi söker dig som:
  • Har relevant högskoleutbildning inom exempelvis statistik, ekonomi eller sociologi.
  • Har minst fem års erfarenhet av kvalificerad analys och rapportering.
  • Har goda kunskaper i CRM, Power BI och statistiska analysverktyg.
  • Har förståelse för digitala analysverktyg som Google Analytics, Hotjar och VWO.
  • Är van att arbeta både självständigt och i team, med skiftande behov.
  • Har förmåga att förklara komplexa analyser på ett pedagogiskt och användbart sätt.
  • Är analytisk, flexibel, självgående och kommunikativ.
  • Delar Visions värdegrund.
Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Stockholm. Vårt kontor på Kungsgatan är vår primära arbetsplats och här arbetar vi i nyrenoverade lokaler med fokus på god arbetsmiljö och variation. Det finns också utrymme att arbeta från annan plats när verksamheten tillåter.Vi vill gärna att du skickar in ditt CV tillsammans med ett brev där du beskriver varför du, med din potential och dina erfarenheter, är rätt person för tjänsten.Intervjuer kan komma att ske löpande och sista ansökningsdag är 14 september 2025.Välkommen med din ansökan!

VISION