
Adeccos kund i Uppsala söker orderadministratör
- Uppsala
- Tillfälligt
- Heltid
Som Customer Order Coordinator kommer du att arbeta i en grupp om tio personer hos vår kund Thermo Fisher. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att hantera beställningar från företagets interna/externa säljbolag, distributörer och kunder runt om i världen för leverans från deras lager i Uppsala.Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Registrera, bekräfta och fakturera ordrar i SAP
- Frisläppa ordrar till lageravdelningen
- Boka och administrera transporter till speditörer
- Kommunicera fraktinformation till kunder och andra inblandade parter
- Har gymnasieexamen
- Har erfarenhet av administrativt arbete i en operativ roll
- Har erfarenhet av kundbemötande
- Är mycket bekväm med Office-paketet
- Är mycket bekväm med att uttrycka dig i skrift
- Har erfarenhet av arbete inom Supply Chain
- Har erfarenhet inom logistik/spedition från arbetslivet
- Har erfarenhet av orderhantering
- Har erfarenhet av att arbeta i affärssystem, tex SAP
- Har en god teknisk förståelse och är van att arbeta med digitala verktyg
Välkommen med din ansökan!