Performance Marketing Manager

Gjensidige

  • Stockholm
  • Permanent
  • Heltid
  • 20 dagar sedan
Gjensidige är ett av nordens ledande försäkringsbolag och ett av de största bolagen noterade på Oslo Börs. Vi är verksamma i Sverige, Norge, Danmark och Baltikum och har totalt cirka 3800 medarbetare. I Sverige etablerades Gjensidige Försäkring år 2007. Här är vi cirka 230 medarbetare placerade i Stockholm, Luleå, Gävle eller Malmö och erbjuder försäkringsprodukter till privatpersoner och företag. Vi säkrar liv, hälsa och värden med utgångspunkt i vår vision "Vi ska känna kunden bäst och bry oss mest".Performance Marketing ManagerGjensidige är ett försäkringsbolag som växer snabbt på den svenska marknaden. Våra kunder är navet i vår verksamhet och vi arbetar hela tiden systematiskt med att förbättra kundupplevelsen. Kundorienteringen ska vara vårt kännetecken och genomsyra allt vi gör. Genom ett analytiskt datadrivet angreppssätt utvecklar och förbättrar vi kontinuerligt både verksamhet och organisation. Vi har ett starkt fokus på digitalisering och de nya möjligheter den ger.Vill du vara med och utveckla Gjensidiges digitala kanaler med fokus på försäljning? Vi söker en affärsdriven och kreativ Performance Marketing Manager som vill ta arbetet med vår digitala annonsering och kundanskaffning till nästa nivå.Som Performance Marketing Manager kommer du tillsammans med verksamheten utveckla och driva den digitala försäljningen. I rollen kommer du att leda projekt för att förstärka vår digitala marknadsföring, både på kort och lång sikt. Du arbetar nära marknadschefen och säljdrivande team inom bolaget och ansvarar för externa samarbetspartners inom ditt specialistområde.Du kommer vara med och sätta digitala strategier, driva utvecklingsprojekt och testa nya kanaler och metoder för att attrahera nya kunder. Tillsammans med våra partners arbetar du operativt med att optimera våra taktiska kampanjer och nå ut till både nya och befintliga kunder för att driva lönsam försäljning och skapa bästa möjliga kundupplevelse. Tillsammans ska vi bidra till att Gjensidige växer på den svenska försäkringsmarknaden.Om rollen
  • Du ansvarar tillsammans med marknadsteamet för att sätta den övergripande och digitala strategin för Gjensidiges marknadsföring utifrån verksamhetens affärsmål.
  • Via taktiska trafikskapande digitala kanaler som social, display och SEM ansvarar du för att driva trafik till våra säljkanaler och optimerar löpande utifrån uppsatta affärsmål.
  • Du följer kontinuerligt upp våra kampanjer med analys och optimering för en konstant förbättring av vår digitala performance och skapar lönsamhet i vår försäljning.
  • Du agerar kravställare och köpare gentemot våra utvalda partners och optimerar även vissa kampanjer själv
  • Som en del av rollen ingår du även i kanalutvecklingsprojekt och är en del av projekt som säkerställer att Gjensidige har förmågan att arbeta datadrivet och insiktsfullt.
  • Du är uppdaterad på medielandskapet och driver projekt för att förbättra våra köpstrategier baserat på ett datadrivet förhållningssätt. Du kommer även att driva och stötta projekt inom CRM, marketing automation, content marketing etc.
Om digVi ser gärna att du har:
  • 3-5 års erfarenhet av att ha arbetat som digital specialist inom försäljningsdrivande media med budgetansvar
  • Vana att ta ansvar i digitala projekt och är väl bevandrad i hur framtidens digitala medielandskap ser ut, såväl på en övergripande nivå som ur ett detaljerat tekniskt perspektiv
  • Erfarenhet av att köpa och analysera digital marknadsföring, har du en god kunskap om programmatiska displayköp är det meriterande
  • Erfarenhet av att samarbeta med/leda externa byråer eller samarbetspartners
  • Har erfarenhet av att jobba med marknadsföring baserad på första-, andra- och tredjepartsdata, och har själv byggt och optimerat egna kampanjer baserat på data.
  • Erfarenhet av att arbeta i Googles 360-svit, Facebooks annonseringsverktyg samt Google/Adobe Analytics -erfarenhet från PiwikPRO är meriterande.
  • Du vet hur en relevant, digital kundkommunikation ser ut och är väl bekant med begrepp som DMP, attributionsmodeller och marketing automation
  • Det är ett plus om du har erfarenhet av försäkring.
Som person är du:
  • Ambitiös och brinner för att skapa goda resultat
  • Handlingskraftig, men fattar dina beslut utifrån analys och data
  • Drivs av utmaningar och att hela tiden utvecklas
  • Orädd och kreativ - du älskar att lära sig nya saker och vågar testa nytt
  • Analytiskt lagd med en god insikt i data och statistiska modeller
  • Proaktivt tänkesätt och god förmåga att ta ägarskap till projekt och arbetsuppgifter.
  • Nyfiken och lösningsorienterad - bra på att samarbeta och dela kunskap över discipliner och gränser
  • Noggrann och strukturerad, arbetar systematiskt och dokumenterar arbetet
  • Intresserad av utvecklingen inom ditt specialistområde och ny teknik i allmänhet
Vad erbjuder vi?Vi erbjuder en utmanande tjänst med möjlighet att utvecklas inom en av Nordens starkaste försäkringskoncerner. Du har själv möjlighet att påverka din vardag och utvecklingen av dina arbetsuppgifter. Du får också möjlighet att vara med och bidra till Gjensidiges tillväxt på den svenska marknaden i en kultur som präglas av våra tre kärnvärden - Bygg trygghet, Tänk nytt och Ta sats. Vår ambition är att bli det mest kundorienterade bolaget i Norden och vi vill att alla våra kunder ska uppleva det vi kallar för Gjensidige upplevelsen. Vår arbetsplats präglas av en mix av åldrar, erfarenhet och bakgrund och vi sitter i fräscha lokaler centralt belägna. Inspiration, utveckling och leveranser är centralt i vårt ledarskap.Vi arbetar aktivt med jämställdhet, mångfald och hållbarhet som en viktig del av vår försäkringsverksamhet och i arbetet med våra kunder och samarbetspartners. Gjensidige tar ansvar och vill bidra till en bättre värld med ett socialt engagemang för ett tryggare samhälle.Kontakta ossLåter det som något för dig? Vi ser i så fall med stort intresse fram emot din ansökan!Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Henrik Looser på .Du kan också läsa mer om oss på gjensidige.se/koncern/om-ossTjänsten är placerad på vårt kontor vid Hötorget i Stockholm, sista ansökningsdag är 8 maj. Intervjuer sker löpande.Varmt välkommen med din ansökan!Läs mer om oss

Gjensidige

Liknande jobb

  • Senior konsult | Performance Management

    PwC

    • Stockholm
    Line of Service Advisory Industry/Sector Not Applicable Specialism Organisation Strategy Management Level Senior Manager Job Description & Summary Vill du vara med och utve…
    • 1 månad sedan
  • Marketing Manager till Almi Invest

    Almi AB

    • Stockholm
    Om du är marknadsföringsexpert och intresserad av att göra skillnad på den svenska investerings- och startupscenen är detta ett jobb för dig! Almi Invest söker nu en marketing mana…
    • 16 dagar sedan
  • Marketing Manager till Lyra Financial Wealth

    SwitchGame

    • Stockholm
    Är du en social och strategisk marknadsförare med god kommunikativ förmåga och en fallenhet för att skapa framgångsrika marknadsstrategier? Har du tidigare erfarenhet av att bygga …
    • 30 dagar sedan