
Avtalssamordnare inom markåtkomst
- Sundbyberg, Stockholm
- Tillfälligt
- Heltid
I tjänsten som avtalssamordnare handlägger du dokumentation av inkomna avtal, fullmakter och förrättningshandlingar som genereras på berörda fastigheter samt annan dokumentation som uppkommer i samband med arbete med tillstånds- och markåtkomstfrågor.Arbetsuppgifter som ingår i rollen:
- Administrera och genomföra utskick (exempelvis brev, kallelser, information och olika typer av avtal).
- Framtagande av utbetalningsunderlag avseende ersättningar som sker i samband med markundersökning, markupplåtelse och andra avtalshandlingar.
- Ta fram fastighetsägareförteckningar.
- Posthantering.
- Registrera handlingar i Svenska kraftnäts ärendehanteringssystem W3D3 och i våra markåtkomstsystem.
Vi letar efter dig som på ett lugnt och strukturerat sätt kan hantera arbetet i den förandliga miljön vi arbetar i. Ramar och rutiner kan komma att ändras i och med den förändringstakt vi har, så du behöver vara beredd att kunna prioritera bland arbetsuppgifter. Vi tror att du är en person som drivs av att starta och ta dina arbetsuppgifter i mål.Vi arbetar väldigt samarbetsorienterat för att nå våra mål och vi förväntar oss detsamma från dig. Vi stöttar verksamheten och behöver vara flexibla samtidigt som vi också behöver vägleda kollegor om andra åtgärder behövs. Även om du själv kommer att behöva lösa många utmaningar självständigt välkomnas du till ett team som arbetar tillsammans för att nå enhetens mål och lösa våra utmaningar. Vi bygger verksamheten på lagspelare som har roligt tillsammans.Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.Skallkrav:Du som söker ska ha minst 2 års relevant eftergymnasial utbildning alternativt flerårig arbetslivserfarenhet av kvalificerad avtalshantering eller projektadministration som myndigheten bedömer likvärdig. Du ska ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.Det är meriterande för tjänsten om du har erfarenhet av:
- arbete med koordinering eller samordning av större projekt inom exempelvis infrastruktur.
- posthantering och/eller ansvar för funktionsbrevlådor.
- diariehantering och dokumentationshanteringssystem (Alfresco, Sharepoint, W3D3, Platina eller liknande).
- handlägga juridiska dokument så som markupplåtelseavtal och köpeavtal.
- arbete i ekonomisystem och handläggning av betalningsunderlag (Unit4 Business World (UBW), Visma eller liknande).
- Tjänsten är placerad på vårt kontor i Sundbyberg
- Sista ansökningsdag är 2025-09-24.
- Tjänsten är en tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning.
- Vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev.
- Förmåner | Svenska kraftnät
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.För mer information om säkerhetsprövning
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:Lär känna oss på Svenska kraftnät