Administratör till inköpsavdelningen

Hornbach

  • Göteborg
  • Permanent
  • Heltid
  • 6 dagar sedan
Dina arbetsuppgifterTill huvudkontoret i Göteborg söker vi nu vår nästa medarbetare att bli en del av vår inköpsavdelning. Är du lösningsorienterad och har ett gott siffersinne? Är dessutom korsord det bästa du vet? Då kan du vara den vi söker.I rollen som administratör arbetar du brett med administration och dokumentation av olika slag. Vidare är du analytisk, lösningsorienterad och har ett gott siffersinne. Vi söker dig som talar flytande tyska!Exempel på förekommande arbetsuppgifter
  • Dokumentation, administration och underhåll av vår artikeldatabas
  • Kontrollera faktura och underlag
  • Bearbeta prisförfrågningar och fakturaavvikelser
  • Förbereda marknadsföringsunderlag samt sammanställa beställningsunderlag.
Din profil
  • Vi tror att du har tidigare administrativ erfarenhet
  • Du är strukturerad och har förmågan att kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt under stundtals högt tryck
  • Goda kunskaper i MS Office, med betoning på Excel och Powerpoint
  • Du är noggrann och kvalitetsmedveten och håller en hög standard i ditt arbete
  • Rollen kräver många olika kontaktytor som kräver hög kommunikativa förmåga
  • Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet
  • Flytande kunskaper i tyska är ett krav
  • Tidigare erfarenheter inom bygg- eller detaljhandeln är meriterande
Vi värderar teamkänsla och samarbetsförmåga högt och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighetArbetstid/Varaktighet: Heltid, 40 tim/veckan.
Lön: Enligt överenskommelse
Förmåner: Vinstandel finns att tillgå.
Tillträde: Enligt överenskommelseI vårt team med mer än 23 000 medarbetare finns det alltid behov för nya idéer och duktiga medarbetare. Skicka oss din ansökan och bli en del av HORNBACH-familjen.Ansök online nu.Nyckelord: Inköp, InköpareReferensnummer: 151472Referensnummer: 151472SE-active

Hornbach