
Biståndshandläggare inom äldreomsorgen
- Leksand, Dalarna
- Tillfälligt
- Heltid
Har du förmågan att se helheten i ditt arbete och har ett empatiskt förhållningssätt gentemot dina medmänniskor?
Då kan det vara dig vi söker!Höjdpunkter med jobbet:
- Du gör skillnad för andra
- Ingen dag är den andra lik
- Du får möjlighet att samarbeta med dedikerade medarbetare
- att som biståndshandläggare har du fem extra lediga dagar varje år, utöver dina semesterdagar?
- att vi erbjuder möjlighet till semesterväxling?
- att varje medarbetare i kommunen erbjuds friskvårdsbidrag?Dina arbetsuppgifter
I tjänsten ska du utreda om ansökta insatser enligt SoL inom äldreomsorgen. Du ska i din roll göra utredningar genom att inhämta
relevant information för att sedan följa upp besluten för respektive ärende. I arbetet samverkar du aktivt med andra aktörer såväl interna
som externa, exempelvis hemtjänsten, boendestöd, hälso- och sjukvård och socialtjänstens vuxengrupp, Det finns erfarna kollegor som
man arbetar med i ett nära samarbete för att ansvara för helheten. Arbetgruppen har en 1:e biståndhandläggare som stödjer dig i ditt
arbete.Det är en tillsvidaretjänst på 100 % och du rapporterar till Avdelningschefen för Myndighet, IFO och Öppenvården.Din profil
- Du har en socionomexamen eller något som arbetgivaren likställer som likvärdigt.
- Du har erfarenhet av myndighetsutövning och har grundkunskaper i handläggning och kan tillämpa det i det dagliga arbetet.
- B-körkort för manuell växellåda är ett krav för tjänsten.
- Datafärdigheter och vana att arbeta med olika IT lösningar.
Som person behöver du ha en personlig mognad, vara trygg, stabil samt ha en god självinsikt. Du behöver kunna se relationer i sina rätta perspektiv och skilja på det personliga och professionella och förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du behöver ha en god samarbetsförmåga och kunna arbeta bra tillsammans med dina kollegor och klienter. Där behöver du kunna lyssna, kommunicera och lösa situationer på ett konstruktivt sätt.
Du ska även kunna vara lugn och kontrollerad i olika situationer och behålla ett realistiskt perspektiv på situationer och fokusera på rätt saker.Vi erbjuder digFör oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det finns det goda förutsättningar att också lyckas med vår gemensamma uppgift, som är:Vi gör det vi ska genom att ta gemensamt ansvar för vårt demokratiska uppdrag, använda våra resurser klokt och alltid hålla fokus på dem vi är till för.
Vi gör det bra och är stolta över vårt arbete och de resultat vi når, och vi välkomnar engagerade och modiga medarbetare som vill utveckla och förbättra tillsammans med oss.
Vi gör det tillsammans genom att samarbeta och lära av varandra. Dialogen är viktig för oss, och vi hittar nya lösningar tillsammans med dem vi är till för, med tillit, omtanke och respekt.Vi strävar efter ett hälsofrämjande arbetsklimat, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling. Kompetensutveckling är en självklarhet, och vi uppmuntrar våra medarbetare att vidareutvecklas genom kurser, utbildningar och nätverkande
På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se Länk till annan webbplats.För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidareDin ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig
skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.Rekrytering sker fortlöpande. Tillsättning sker efter överenskommelse.Sista ansökningdag är: 2025-09-04För att bli aktuell för anställningen behöver du uppvisa utdrag ur polisen belastningsregister för enskilda personer enligt 9 § 1. Du hittar blanketten för att beställa utdraget på .Vi tillämpar individuell lönesättning.Provanställning i 6 månader kan tillämpas.Följ oss också på sociala medier.Välkommen med din ansökan!