
Enhetschef - Ärendehantering
- Göteborg
- Permanent
- Heltid
- Relevant högskole- eller universitetsexamen på minst kandidatnivå, exempelvis inom offentlig förvaltning, juridik, arkiv- och informationsvetenskap.
- Tidigare erfarenhet av personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar.
- Erfarenhet av att arbeta med nämndhantering i en politisk styrd organisation.
- Goda kunskaper i Office 365.
- Förmåga att på ett pedagogiskt sätt kan förklara och vägleda andra och uttrycka dig kärnfullt och informativt i tal och skrift. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang.
- En utpräglad servicekänsla. Du är positiv, hittar lösningar och vill hjälpa till. Du förstår vad de vi är till för behöver.
- Förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet.
- Erfarenhet av andra frågor inom enhetens ansvarsområde, samt arbetat med ärendehanteringssystemet Ciceron.
- Förmåga att på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar.
- Viljan att lära dig nya saker och utvecklas. Du kommer själv med nya idéer och tar initiativ till förbättringar. Du omvärldsbevakar aktivt inom ditt yrkesområde och reflekterar regelbundet över vad som behöver utvecklas i din verksamhet.
- Erfarenhet av utvecklande ledarskap och har genomgått en ledarskapsutbildning.
- Erfarenhet av att ha arbetat med förändringsledning.
- Erfarenhet av tidigare samarbete med fackliga organisationer och samverkansprocessen.
Tillsvidare.