Byggprojektledare
Bergs kommun
- Jämtland
- Tillfälligt
- Heltid
På fastighetsavdelningen arbetar idag ca 45 medarbetare, med ansvar för att våra hyresgäster ska trivas genom lokalvård, underhåll och utveckling av vårt fastighetsbestånd. 20 stycken av dessa arbetar specifikt med våra fastigheter på olika sätt. Vi har 10 fastighetsskötare och tre driftstekniker. Som byggprojektledare ingår i ditt huvudansvar att initiera, driva och utvärdera olika byggprojekt, samt att utveckla de processer, egenkontroller och övriga regelverk som styr vår verksamhet. Du kommer även att ansvara för delar av den övergripande utvecklingen av vårt fastighetsunderhåll, energiuppföljning/optimering, samt hantera upphandlingar. Du kommer samordna och planera driftsteknikernas arbete i nära dialog med dom. Kommunikation med våra kunder är en central del av arbetet.Våra verksamheter är involverad i många utvecklingsprojekt, i nära samarbete med andra avdelningar och politiken. Avdelningen har nyligen inlett ett övergripande förändrings- och utvecklingsarbete, vilket du förväntas delta aktivt i.Kvalifikationer
Vi söker dig med byggingenjörsexamen, alternativt motsvarande utbildning som vi bedömer vara likvärdig. Tidigare erfarenhet från arbete som byggprojektledare är ett krav. Tidigare erfarenhet av drift av fastigheter samt arbetsledning är meriterande. Tjänsten kräver att du har god datavana och mycket goda kunskaper i det svenska språket (både i tal och skrift). Körkort för personbil (B-körkort) är ett krav.Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur.Personliga egenskaper
Som person är det viktigt att du är utåtriktad, samarbetsorienterad och tycker om att verka för förtroendefulla relationer. Du är van att arbeta i såväl grupp som självständigt och kan fatta egna beslut i det dagliga arbetet. Du är strukturerad samt har förmåga att planera, organisera och prioritera både ditt och andra personers arbete på ett effektivt sätt. Du behöver ha god kommunikativ förmåga samt hög effektivitet i ditt arbete. Vi ser också att du har god förmåga att utveckla verksamheten på ett långsiktigt hållbart sätt, samt arbeta utifrån ett kundorienterat perspektiv. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet utifrån dessa förmågor.Vi erbjuder
Som byggprojektledare ges du en spännande roll i en verksamhet som präglas av utveckling, där du får möjlighet att påverka och forma din kommande yrkesroll. Med oss får du en stabil arbetsgivare med framåtanda. Möjlighet finns till visst distansarbete, semester- och pensionsväxling och en förmånsportal med många olika erbjudanden. Vi erbjuder även ett årligt friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvårdstimme.Vi kan komma att kalla till intervjuer löpande, så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan.Varmt välkommen till oss på Bergfast Bostäder & Lokaler!Kontaktinformation
Cilla Gauffin, Chef Fastighetsavdelningen, 0687-165 10,Veronica Sundström-Gund, Driftschef, 0687-165 95,Dan Martinsson, Driftstekniker och skyddsombud, 0687-165 85,Fackliga kontaktpersoner, Kommunväxeln, 0687-161 00Arbetsplats
Lillhallvägen 9845 31 Svenstavik