
Handläggare kundserviceenheten
- Kristianstad, Skåne
- Permanent
- Heltid
På kundservice arbetar vi brett med att besvara frågor som rör hela myndighetens verksamhet. Kronofogden vill motverka överskuldsättning och vi hjälper kunden att göra rätt från början genom att lämna information på ett enkelt sätt. Kundservice har ett stort inflöde och för att lyckas i rollen behöver du trivas med att arbeta i ett högt tempo.Om jobbetPå Kronofogden vill vi hjälpa kunden att göra rätt från början. Som handläggare inom kundservice är du ofta våra kunders första kontakt med myndigheten. Du möter många som behöver vår hjälp varje dag. Du jobbar brett med många olika typer av frågor och i flera olika verksamhetssystem.Du besvarar frågeställningar från kunder med varierande bakgrund både via telefon och mejl. Vi hanterar frågor som rör hela myndighetens verksamhet och du genomgår en utbildning som ger dig förutsättningar att förstå vårt uppdrag och vår verksamhet.Alla som arbetar på Kronofogden bidrar till arbetet mot brott. I dina arbetsuppgifter ingår att identifiera och förhindra försök till brottslighet genom att signalera detta till våra kärnprocesser. Som handläggare kan du till exempel identifiera, agera och dokumentera kontakter med kunder som är utsatta för ekonomiskt våld i nära relation. Det kan resultera i att du bidrar till att motverka brott.Placeringsort är Kristianstad.Om digSom medarbetare på Kronofogden förväntas du leva upp till vår . Du tar initiativ, är engagerad och tar ansvar för att målen nås. Du bidrar till verksamhetens utveckling och hjälper dina kollegor att lyckas. Du bemöter andra med respekt, vänlighet och lyssnar aktivt på andra och visar positiv attityd.Du arbetar resultatinriktat, visar handlingskraft och arbetar fokuserat mot det som ska uppnås. Du är stabil och förtroendeingivande i mötet med människor i utsatta situationer. Du har lätt för att kommunicera och är pedagogisk i mötet med kund. Du har en analytisk förmåga som innebär att du ser samband och hittar den mest effektiva lösningen. Du anpassar dig efter förutsättningarna och de förändringar som sker.Dina kvalifikationer:
- slutbetyg från gymnasieutbildning
- arbetat minst tolv månader sammanhängande under de senaste tre åren med att ge service i ett högt tempo via telefon, epost eller via andra digitala kanaler
- god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
- god förmåga att förstå och uttrycka dig på engelska