
Uppdragsledare idé och innovation
- Solna, Stockholm
- Tillfälligt
- Heltid
Du blir en del av Arbetsmiljöverkets enhet för digitalisering och bidrar till att forma och driva myndighetens innovationsarbete. Vi arbetar tillsammans med kollegor från samtliga verksamhetsområden (modiga pionjärer och kluriga tänkare, vardagshjältar och problemlösare), med digital utveckling inom tre områden:
- Idé och innovation
- Digital utveckling
- Digital förvaltning
Rollen kräver att du har:
- Akademisk examen/eftergymnasial utbildning inom innovation, ekonomi/marknadsföring eller annat lämpligt område, som t ex kommunikation, alternativt motsvarande utbildning eller erfarenhet som Arbetsmiljöverket bedömer som likvärdig.
- Minst 5 års erfarenhet av att ha jobbat med innovationsledning.
- Minst 5 års erfarenhet av att leda utvecklingsarbeten och förändringsprocesser inom digitalisering, digital utveckling eller verksamhetsutveckling.
- Minst 5 års erfarenhet av drivande och kreativa arbetsuppgifter som kräver affärs- och verksamhetsförståelse.
- Minst 5 års erfarenhet och kunskap inom metodik som behovsdriven utveckling, servicedesign och att tex leda workshops och innovationssprintar.
- Du är en strategisk visionär som har erfarenhet av designdrivna och agila utvecklingsmetoder såsom tex. tjänstedesign och prototyping.
- Erfarenhet från verksamhetsförändringar som leder till mer datadrivna och digitaliserade arbetssätt och att lansera nya digitala produkter.
- Certifiering eller erfarenhet av ISO 56000
- Erfarenhet av strategiska ramverk inom innovation som tex. Lean Startup, Three Horizons Framework (3H).
- Erfarenhet av digital kommunikation och digital utveckling inom offentlig verksamhet.
Arbetsmiljöverket är en trygg arbetsgivare och en myndighet som hela tiden förändras med samhället vi verkar i. Vi är stolta över att få använda vår kunskap och vårt förtroende i vårt viktiga samhällsuppdrag. Tillsammans skapar vi en inkluderande kultur som rymmer hjärta, mod och hjärna. Hos oss blir hela du en viktig del i något större.Anställningen är en tillsvidareanställning, på heltid och är för närvarande placerad på vårt kontor i Solna. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning på sex månader.Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha en hållbar arbetsmiljö och en balans mellan jobb och fritid. Därför har vi flexibla arbetstider eller tillämpar förtroendearbetstid och ger möjlighet till distansarbete där verksamheten så tillåter.Om oss och våra förmåner och villkorSå rekryterar vi
Vi använder kompetensbaserad rekrytering, både för att kvalitetssäkra rekryteringen och för att motverka diskriminering. Vi ber dig därför att endast bifoga ett CV och svara på några frågor istället för ett personligt brev när du registrerar din ansökan. Eftersom vi arbetar kompetensbaserat använder vi oss också av arbetspsykologiska tester i den här rekryteringen. Intervjuer sker från vecka 39.Vi tycker att det är viktigt att även du får göra din bedömning av oss. Därför välkomnar vi frågor före såväl som under rekryteringsprocessen. Fackliga kontaktpersoner är Adam Jansson för Saco, Eva Parissay för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel: 010-730 90 00.Vill du jobba tillsammans med oss för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet?Välkommen med din ansökan senast den 18 september 2025!Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverkets rekryteringsfunktion varför vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag eller annonssäljare.