
Kvalificerad administratör till Finansiellt underrättelsecentrum, Noa
- Stockholm
- Permanent
- Heltid
- Vara ett stöd till verksamhetsledningen
- Samordna och koordinera förfrågningar och remisser
- Ansvara för funktionsbrevlådan och hantera inkomna ärenden
- Ansvara för resebokningar och mötesbokningar
- Skriva protokoll och avtal
- Arbeta med diarieföring i PÄr
- Hantera sektionens administrativa uppgifter
- Avslutad och godkänd gymnasieutbildning eller annan motsvarande utbildning
- Gedigen erfarenhet inom den senaste femårsperioden av arbete med kvalificerade administrativa uppgifter som arbetsgivaren finner relevant
- God datorvana och goda kunskaper i Microsoft Office
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- B-körkort
- Svenskt medborgarskap
- Administrativ erfarenhet från myndighet
- Erfarenhet av underrättelseverksamhet från myndighet
- Erfarenhet av kansliverksamhet
- Erfarenhet av arbete i diarieföringssystem, exempelvis PÄr
- Goda kunskaper om polisens organisation
Saco-S, nås via mejl
Seko Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, Jessica Stålenkrans, tfn: 010-563 32 66Övrig informationAnställningsform: Tillsvidareanställning
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flexibel arbetstid, 40 h/vecka
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: AdministratörAnsök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara nedan urvalsfrågor. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.Välkommen med din ansökan i form av CV och svar på urvalsfrågorna via e-post till jobb.noa@polisen.se senast den 10/9 2025. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A532.682/2025 i mailets ärendemening. I meddelandefältet kopierar du även över följande frågor och besvarar kortfattat frågorna. (Alternativt bifoga ett separat dokument (PDF eller Word) med svar på frågorna nedan.)
- Har du avslutad och godkänd gymnasieutbildning eller annan motsvarande utbildning? (ja/nej, om ja beskriv vilken)
- Har du gedigen erfarenhet inom den senaste femårsperioden av arbete med kvalificerade administrativa uppgifter? (ja/nej, om ja beskriv)
- Har du god datorvana och goda kunskaper i Microsoft Office? (ja/nej, om ja beskriv)
- Har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift? (ja/nej)
- Har du B-körkort? (ja/nej)
- Har du svenskt medborgarskap? (ja/nej)
- Har du administrativ erfarenhet från myndighet? (ja/nej, om ja beskriv)
- Har du erfarenhet av underrättelseverksamhet från myndighet? (ja/nej, om ja beskriv)
- Har du erfarenhet av kansliverksamhet? (ja/nej, om ja beskriv)
- Har du erfarenhet av arbete i diarieföringssystem, exempelvis PÄr? (ja/nej, om ja beskriv)
- Har du goda kunskaper om polisens organisation? (ja/nej, om ja beskriv)