
Supporttekniker till Användarstöd - 2 tjänster
- Västra Götaland
- Tillfälligt
- Heltid
Är du en problemlösare som brinner för service och IT?Vi söker två supporttekniker som vill vara med och ge snabb och kvalitativ support till kommunens användare. Hos oss får du ett varierande arbete där du växlar mellan att hjälpa användare på distans och ute i verksamheten allt från skolor till kontors- och vårdmiljöer.Om tjänstenVi söker nu två supporttekniker till Användarstöd. Rollen är en nyckelfunktion i vårt arbete med att ge snabb, effektiv och kvalitativ support till kommunens användare. Som supporttekniker är du en del av den operativa användarsupporten och arbetar nära 1st line, Backoffice, 2nd line samt koordinatorn för användarstöd.Du bidrar till en stabil och serviceinriktad IT-miljö genom att felsöka, åtgärda och dokumentera användarärenden både på distans och på plats i kommunens olika verksamheter såsom skolor, kontor och vårdmiljöer.Arbetsuppgifter
- Ge användarstöd via ärendeportal, telefon och vid behov på plats hos användare.
- Felsöka och åtgärda problem inom klienthantering, nätverk, telefoni, skrivare, AV-utrustning och andra IT-tjänster.
- Delta i rotationssystem mellan 1st line, Backoffice och 2nd line.
- Installera, konfigurera och uppdatera IT-utrustning.
- Hantera ärenden i ärendehanteringssystem och eskalera vid behov.
- Medverka vid utrullning av ny utrustning eller system.
- Bidra till att utveckla och förbättra dokumenterade processer och rutiner.
- Samverka med logistikfunktionen vid leveranser och utbyte av utrustning.
Vi ser att du behöver ha gymnasial utbildning med IT-inriktning eller motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Det är viktigt med erfarenhet av arbete i servicedesk, helpdesk eller annan IT-supportfunktion.Du har kunskaper inom klienthantering (Windows, M365), nätverk, skrivare, telefoni och AV-teknik samt vana vid felsökning och fjärrsupport. Du har även erfarenhet av ärendehanteringssystem, exempelvis Nilex eller liknande.God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift, engelska är meriterande. Du har B-körkort.Personliga egenskaperVi söker dig som har användaren i fokus och bemöter alla med ett professionellt och lösningsorienterat förhållningssätt. Du arbetar strukturerat, dokumenterar noggrant och håller ordning på dina ärenden. Du är tekniskt nyfiken, problemlösande och trivs i en miljö där du får möta olika typer av IT-utmaningar.Som person bidrar du till en god arbetsmiljö, delar gärna med dig av din kunskap och samarbetar för att teamet ska lyckas.Vi erbjuderHos oss får du ett varierande och utvecklande arbete i ett engagerat team. Du blir en del av kommunens satsning på att skapa en stabil och serviceinriktad IT-miljö där du har möjlighet att växa både tekniskt och professionellt.AnsökanVälkommen med din ansökan senast den 14 september.För frågor om tjänsten kontakta t.f. IT- och digitaliseringschef Christina Larsson, 0320-21 87 02,Tjänsten kräver svenskt medborgarskap samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Det innebär att säkerhetssamtal kommer genomföras inför anställning.ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete- och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg.Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.