Global Web Manager
JumpYard
- Stockholm
- Permanent
- Heltid
Vår första park i Sverige, JumpYard Barkarby, invigdes 2017 och redan från start kunde vi erbjuda fler aktiviteter än bara trampoliner.Efter JumpYard Barkarby har vi öppnat fler parker i Sverige, Danmark, Norge, Spanien, Portugal och snart Tyskland! Utvecklingen av våra parker går fort framåt och idag kan våra gäster uppleva aktiviteter som Clip ‘N Climb, Sky Rider, Valo Jump, olika ninjabanor och mycket mer.Framgången består förstås i människors förtjusta inställning till rörelseglädje! En annan viktig framgångsfaktor är vår personal – med fokus på gästupplevelse, flexibilitet och inspiration ger de gästerna valuta för inträdet sju dagar i veckan året runt. Nu söker vi en Global Web Manager till vårt globala marknadsteam. Vill du bli en del av JumpYard och ha #seriouslyfun tillsammans med oss?Om rollen:Som Global Web Manager ansvarar du för hela vår webbplats och är både strateg och doer. Du leder utvecklingen av våra webbplatser – med fokus på strategi, struktur, innehåll, bokningsflöden och konvertering.Du optimerar hela kundresan – från startsida till tack-sida – och säkerställer att webbplatserna följer företagets varumärkesstrategi, visuella identitet och kommunikationsriktlinjer. Rollen är global, men det operativa arbetet sker främst för Norden. För Spanien och Portugal har du stöd av en kollega, men du sätter ramar och kvalitet även där.Även om JumpYard inte är en klassisk e-handlare är vår affär bokningsdriven. Du har erfarenhet av att optimera konverteringsflöden – från startsida till checkout – och vet hur man skapar sömlösa digitala kundresor inspirerade av e-commerce och CRO-metodik.Dina ansvarsområden
- Utveckla och driva vår globala webbstrategi med affärsmål och kundbehov i fokus
- Du driver ett datadrivet arbetssätt för att ständigt förbättra konvertering och lönsamhet.
- Säkerställa en inspirerande, intuitiv och konverterande bokningsupplevelse
- Säkerställa att webbplatserna följer varumärkesstrategi, visuell identitet och kommunikationsriktlinjer
- Optimera UX/UI, laddningstider, navigation och mobilanpassning
- Arbeta i WordPress med innehåll, struktur och visuell uppdatering (främst för Norden)
- Identifiera och åtgärda friktion i användarflöden och mikrointeraktioner
- Genomföra A/B-tester och heatmap-analyser, driva hypotesdriven optimering
- Analysera försäljning och besöksdata (GA4, Hotjar eller liknande) och agera på insikter
- Koordinera globala webkampanjer och lokal anpassning av innehåll
- Samarbeta nära contentteamet och externa byråer för en enhetlig kundresa
Våra parker erbjuder fler aktiviteter än bara trampolinhoppning, då vi anser att alla ska kunna, och vilja hitta sin egen utmaning.
Vi har parker i Sverige, Danmark, Norge, Portugal och Spanien.