
PostNord söker medarbetare till Kundservice i Västerås
- Västerås, Västmanland
- Permanent
- Heltid
På Kundservice är vi ca 250 medarbetare. Vi söker nu fler serviceinriktade medarbetare till kontoret i Västerås.Om rollen
Fokus på kundservice är att ge service och support till PostNords kunder för att göra kundens vardag enklare. Som kundservicemedarbetare är din primära arbetsuppgift att möta kunden via telefon. Med din kompetens, förmåga och lyhördhet identifieras problemet, hittas ett svar/lösning som du förmedlar till kunden på ett förtroendefullt vis. Till hjälp har du systemstöd och en intern support. Du coachas av en teamchef för att utvecklas och uppnå framgång. Arbetstiderna är mellan kl. 07.55-18.30 vardagar med varierande start- och sluttid.Ärendena kan vara av varierande karaktär. Du behöver ha en analytisk förmåga och att kunna kommunicera med olika kundtyper där du i varje interaktion tar ansvar för att lösa kundens problem. Du utövar självledarskap och drivs av att leverera enligt uppsatta mål.Det finns goda möjligheter att utvecklas vidare för att bli proffs på de mest utmanande ärendena eller att kommunicera via andra medier såsom chatt och mejl.Du är representant för PostNord och det du gör är viktigt för att stärka vårt gemensamma varumärke och ge kunden positiva upplevelser.Du har en säljande profil och drivs av att skapa mervärde för våra kunder. Du har förmågan att identifiera kundens behov och föreslå lösningar som förbättrar kundupplevelsen. Din kommunikativa förmåga och ditt engagemang gör att du kan bygga långsiktiga relationer och bidra till PostNords fortsatta utveckling.Om dig
Dina personliga egenskaper är något vi lägger stor vikt vid och hos oss behöver du:
- Vara bekväm med att arbeta i ett kontorslandskap och se det som en möjlighet för ett ökat samarbete.
- Ha ett stort intresse för service och att skapa goda relationer genom att visa förståelse för kundens situation på ett professionellt vis.
- Du har en säljande profil och drivs av att skapa mervärde för våra kunder. Du har förmågan att identifiera kundens behov och föreslå lösningar som förbättrar kundupplevelsen. Din kommunikativa förmåga och ditt engagemang gör att du kan bygga långsiktiga relationer och bidra till PostNords fortsatta utveckling.
- Mycket goda kommunikativa egenskaper där du kan vara styrande i samtal men också visa stor empati och få kunden att ta till sig information även i utmanande situationer.
- Ha ett intresse för självledarskap för att hitta nya möjligheter till utveckling och vara öppen för att ständigt förbättras via feedback och coachning.
- Övervinna hinder och utmaningar med hjälp av rätt mental inställning.
- Ta ansvar för dina egna, teamets och verksamhetens gemensamma framgång.
- Behandla alla rättvist och med respekt både i ditt team och i kontakt med kund. Detta genom att vara vänlig, enkel, trovärdig och att ha rätt attityd.
- Fullständig gymnasieexamen.
- God förmåga att hantera svenska och engelska i både tal och skrift.
- God datorvana, är bekväm med dator som primärt arbetsverktyg och behärskar grundläggande program så som Officepaketet.
Rekrytering sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag.
Vår rekryteringsprocess innehåller tester i syfte att använda standardiserade bedömningsmetoder för att göra ett rättvist och opartiskt urval. Om du har frågor är du välkommen att kontakta lenita.wennstrom@postnord.comVarmt välkommen med din ansökan!För Fackliga kontaktpersoner se .