
Ekonomiassistent AP
- Solna, Stockholm
- Tillfälligt
- Heltid
- Hantera betalningar: Du hanterar utgående och inkommande leverantörsbetalningar samt andra finansiella transaktioner inom kundens interna banklösning.
- Underhåll och avstämningar: Du ansvarar för dagligt underhåll av betalningslösningar, hanterar avvisade betalningar och utför bankavstämningar.
- Följa processer: Du säkerställer att alla interna kontrollprocedurer följs noggrant och att alla dagliga uppgifter hanteras korrekt.
- Support: Du hanterar förfrågningar från interna och externa intressenter på ett professionellt sätt.
- En akademisk examen inom finans eller ekonomi och minst 3-5 års erfarenhet av betalningar av leverantörsfakturor och/eller leverantörsreskontra.
- Goda kunskaper i allmän redovisning och en förståelse för övergripande finansiella processer.
- Erfarenhet av betalningslösningar och SAP-system är ett stort plus.
- Mycket goda kunskaper i talad och skriven engelska samt god kommunikationsförmåga.
- Du är strukturerad, uppmärksam på detaljer och har en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Du uppskattar att samarbeta med olika team och intressenter.