Administratör
Utbetalningsmyndigheten
- Stockholm
- Permanent
- Heltid
- Ta fram mötesagendor, skriva mötesanteckningar och föra protokoll
- Anmäla ärenden och kvalitetssäkra underlag till föredragningar och möten
- Organisera och förvalta information på olika lagringsytor inklusive intranätet
- Bevaka och hantera funktionsbrevlådor, chefers e-post och kalendrar
- Boka resor och konferenser
- Ge stöd i samband med representation och externa besök
- Ge stöd i samband med rekrytering och introduktion av nya medarbetare
- Kontrollera och bevaka fakturor
- Stötta i diarieföring och hantering av allmänna handlingar
- Ta fram och utveckla interna rutiner inom ansvarsområdet
- Gymnasieexamen som vi bedömer relevant för rollen
- Minst tre års erfarenhet av administrativt arbete på statlig myndighet
- Mycket god datorvana, bl a från Officepaketet, diarieförings- och filhanteringssystem
- Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
- Erfarenhet av att ge stöd till flera olika interna uppdragsgivare samtidigt
- Erfarenhet av att ta fram dokumenterade rutiner
- Erfarenhet av kontakter med leverantörer och andra myndigheter
- Erfarenhet från verksamhet med höga krav på säkerhet