
Bemanningscontroller till stadsområde Centrum
- Göteborg
- Permanent
- Heltid
Utförarverksamheterna består av ca 55 BmSS, 14 dagliga verksamheter och 4 boendestödsenheter.
Och vi fortsätter att växa, så vi kan se fram emot att välkomna ännu fler kollegor till vårt gäng.
Vi arbetar tillsammans med övriga medarbetare för att ge individer med insats utifrån LSS en hög kvalitet utifrån givna förutsättningar.Administratör med uppdrag som Bemanningscontroller kommer att arbeta för hela stadsområde Centrum och vara organiserad under verksamhetschef. Då tjänsten delvis är under förändring så har du möjlighet att påverka hur tjänsten skall utformas inom ramarna för uppdraget.Här får du en roll där struktur möter problemlösning, och där ditt arbete är avgörande för att personer med LSS-insatser får ett stöd av högsta kvalitet.
Du utvecklar arbetet med bemanningsplanering utifrån både kort- och långsiktiga behov samt lagar och avtal. Du agerar även stöd till chefer och samarbetar med schemaplanerare, metodutvecklare, stödpedagoger, övriga bemanningscontroller i staden samt ekonomicontroller.
I uppdraget ingår att introducera chefer och berörda medarbetare i Time Care-systemen och bemanningsprocessen kopplat till budget. Du kommer att ingå i ett förvaltningsövergripande nätverk för bemanningscontrollers.Din arbetstid är förlagd till dagtid, måndag till fredag. Flextid tillämpas.Låter det som uppdraget för dig? Välkommen med din ansökan!KvalifikationerVi söker dig som har utbildning inom ekonomi eller administration från gymnasium eller yrkeshögskola, alternativt annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.Rollen kräver en god förståelse för personallogistik och att du har arbetat med Time Care planering eller annat planeringsverktyg för schemaläggning av personal. Vi vill också att du har arbetat med administration för verksamheter med schemalagd dygnet-runt bemanning.Du behöver ha erfarenhet av budgetarbete, vara en van användare av Excel och kunna bygga ekonomiska uträkningar kopplat till schemaplanering i Excel.Det är ett krav att du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift samt god förståelse för arbetsrättsliga lagar och avtal.Det är meriterande om du skulle ha flera års erfarenhet av TimeCare-systemen (eller annat planeringssystem för bemanning) samt har en god förståelse för Göteborgs Stads och förvaltningens organisation.Det är viktigt att du på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. Du driver långsiktigt och uthålligt förändringsarbete, både på lokal och övergripande nivå.Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du förstår vad de vi är till för behöver och ser till att de blir nöjda. Du är positiv och observant i ditt kundbemötande.Du har mod och förmåga att fatta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag utan att vara beroende av andra. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver arbetet framåt.Anställningens omfattningEnligt överenskommelse
Tillsvidare.