På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår webbplats . Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Under 2024 såldes objekt för över 4 miljarder kronor genom företaget och i år ligger prognosen på ytterligare tillväxt!Är du en datadriven relationsbyggare med passion för kundupplevelse, automation och affärsutveckling?Nu har du chansen att ta en nyckelroll på Klaravik med flera starka nordiska tillväxtvarumärken i gruppen. I rollen som Nordic CRM & Marketing Automation Manager ansvarar du för att strategiskt vidareutveckla, och leda CRM-strategin i hela Norden – med fokus på kundnytta, lojalitet och tillväxt hos våra budgivare och säljande kunder. Du bygger upp helheten och optimerar hela kundresan, från första kontakt till lojal ambassadör.Vad vårt jobb ärPå Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår webbplats . Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Under 2024 såldes objekt för över 4 miljarder kronor genom företaget och i år ligger prognosen på ytterligare tillväxt!Vad ditt jobb blirRollen är ny och strategiskt viktig. Du ingår i Marknadsavdelningen på Klaravik, men jobbar tvärfunktionellt med sälj, kundtjänst, tech. Du ansvarar också för CRM hos våra andra nordiska varumärken: PS Auction, Auksjonen och Auktionshuset DAB.Du leder det nordiska CRM-arbetet, implementerar och vidareutvecklar vårt marketing automation-system Bloomreach, och strukturerar upp effektiva, datadrivna processer. Du arbetar nära en Marketing Automation-specialist som ingår i ditt team.Exempel på arbetsuppgifter:
Utveckla och driva vår CRM-strategi i Norden
Ta fram regionala mål och KPI:er i linje med koncernens tillväxtmål
Implementera och vidareutveckla automatiserade kundresor – nykundsaktivering, lojalitet, churn-prevention
Kvalitetssäkra, optimera och segmentera automatiserade och manuella e-postkampanjer, SMS och pushnotiser i samråd med vår MA-specialist
Säkerställa datakvalitet och effektiv segmentering
Testa hypoteser och utföra A/B-tester för att förbättra kampanjprestanda
Agera kravställare gentemot interna stakeholders och externa partners
Samla in kundfeedback och omvandla den till konkreta förbättringar
Vem du ärDu är både analytiker och kreatör - en person som älskar siffror men också ser kraften i kommunikation. Du är självgående, proaktiv och trivs i en ledande roll med stort ansvar.Vi tror att du har förståelse för teknisk arkitektur och är bekväm med att kravställa gentemot interna och externa techavdelningar. Du har ett öga för detaljer, men ser alltid till helheten och vad som driver affären framåt.Vi tror att du har:
Minst 7 års erfarenhet av en liknande CRM-roll (inhouse eller byrå)
Erfarenhet av Bloomreach är meriterande och gärna även HubSpot
Stark förståelse för marketing automation, e-postmarknadsföring och on-site personalisering
Gedigen erfarenhet av projektledning och stakeholder management. Tidigare ansvar för implementation av marketing automation-plattformar är ett stort plus.
Förmåga att kombinera dataanalys med storytelling och affärsmannaskap
En relevant högskoleutbildning (eller motsvarande)
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Vad vi erbjuderVi är ett snabbfotat företag med stor vilja att växa, hos oss får du möjlighet att påverka på riktigt. Vi erbjuder:
En roll med stort mandat och tydlig påverkan
6 veckors semester, friskvårdsbidrag, pensionslösning och sjukvårdsförsäkring
Arbetsplats i nyrenoverade lokaler i Inre hamn i Karlstad, alternativt vårt Tech-kontor i Lund.
En varm, dynamisk och öppen kultur där vi gillar att göra saker ihop – träning, AW:s, event & konferenser
DetaljerAnställningsform: Tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas. Placering: Karlstad eller Lund Resor: Ca en gång i månaden till våra kontor i Norden Start: Enligt överenskommelse – gärna så snart som möjligt Sista ansökningsdag: Urval sker löpande, men senast 30/9.