
IT-support medarbetare, 1:st line (visst kväll- och helgarbete ingår)
- Sollentuna, Stockholm
- Permanent
- Heltid
- 1:st line support via telefon, e-post, ärendehanteringssystem samt besök onsite.
- Arbeta med felsökning och lösa incidenter (främst inom Windowsmiljö) samt hantera beställningar från användare.
- Installera och konfigurera klienter och tillbehör, till nya och befintliga användare.
- Analysera, kategorisera, prioritera och eskalera inkomna ärenden samt följa upp och återkoppla i pågående ärenden.
- Tilldela och bevaka ärenden till/mot våra leverantörer.
- Hantera användarkonton och behörigheter i Active Directory.
- Hantera IT-beställningar av hård- och mjukvara, licenser, telefonabonnemang, med mera.
- Minst 1 års erfarenhet av arbete med IT-support eller i en Service Desk.
- Erfarenhet av teknisk felsökning av både hårdvara och mjukvara, främst runt klient.
- Erfarenhet av installation och konfiguration av klienter, framförallt Windows (11).
- Kunskap/erfarenhet av Windows, O365, Active Directory, Outlook & Teams samt remote- verktyg.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Avslutad gymnasienivå
- Erfarenhet av arbete i en kommunal IT-support (eller liknande organisation).
- Arbetat med att klassificera och kategorisera supportärenden i ett ärendehanteringssystem.
- Teknisk utbildning inom IT.
- Erfarenhet av iOS och Android, MDM.