
Payroll Administrator till kund inom fordonsindustrin i Södertälje
- Södertälje, Stockholm
- Tillfälligt
- Heltid
- Hantera månatliga lönerelaterade uppgifter kopplade till nyanställningar, förändringar under anställning och avslut, frånvaro, tillägg och avdrag.
- Utföra kvalitetskontroller av löneunderlag, både input och output.
- Ge support och rådgivning till chefer och medarbetare.
- Ansvara för registerhantering, bidra till förbättringsarbete och delta i utvecklingsprojekt.
- Utföra årliga moment såsom årsskifteshantering, löneöversyn och semesterberäkningar.
- Ha kontakt med både interna parter samt externa aktörer, exempelvis leverantörer och myndigheter.
- Eftergymnasial utbildning inom lön (1,5-2 år) samt minst 3 - 5 års erfarenhet av praktiskt lönearbete
- Flytande kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift.
- God förståelse för löneprocessens olika delar och förmåga att hantera komplexa arbetsuppgifter.
- Arbete i lönesystemet SD Worx.
- Arbete i Service Now.
- Kunskap om Teknikavtalet.