Utbildningshandläggare inriktning tentamensadministration
- Halmstad, Halland
- Permanent
- Heltid
Som tentamensadministratör är du en nyckelperson i att säkerställa att både digitala och fysiska tentamina genomförs rättssäkert, effektivt och med hög kvalitet. Du arbetar nära kollegor och tillsammans ansvarar ni för den administrativa processen kring tentamen - från planering till genomförande och uppföljning.Arbetsuppgifterna innebär att hantera fasta rutiner, konkreta mål och deadlines och är till stor del styrt av regler och interna policys men de frågor som uppstår har inte alltid givna svar. Du behöver kunna växla mellan olika tidsperspektiv och ha förmåga att se både detaljer och helhet.Arbetet följer studentens läsår och intensifieras under tentamensperioderna då arbetsbelastningen är periodvis hög. Det betyder att i vissa perioder är det lugnare och vi fokuserar på långsiktigt arbete, rutiner och processer, medan vi i andra perioder har ett högre tempo och arbetar mot korta deadlines.De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
- Administration av tentamensprocessen bla genom att planera tentamensschemat, vilket inkluderar tider, salar och antal platser; hantera anmälningar från studenter; begära in och skriva ut/publicera skriftliga och digitala tentor.
- Administration och information om digital och skriftlig tentamen inkl support till lärare och studenter.
- Rekrytering, utbildning, planering, arvodeshantering och löpande kommunikation med våra tentamensvärdar.
- Kommunikation med lärare, administratörer, studenter och personal på övriga stödfunktioner.
- Delta och driva administrativa och digitala utvecklingsprocesser och förbättringsåtgärder inom tentamensadministrationen.
Vi söker dig som:
- har högskoleutbildning motsvarande kandidatexamen inom område som Högskolan bedömer lämpligt.
- har god förmåga att kunna uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska och engelska.
- har god datorvana, du behärskar tex Office-paketet obehindrat och har en grundläggande systemförståelse.
- har erfarenhet av att arbeta med administration, tex att handlägga ärenden efter en förutbestämd rutin.
- erfarenhet av arbete med administration på en myndighet eller offentlig verksamhet.
- erfarenhet av att digitalisera administrativa processer
- erfarenhet av att ha arbetat med systemet Inspera.
För att fungera och trivas i denna roll ska du som person vara
- Strukturerad genom att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar.
- Självgående genom att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och själv planerar ditt arbete och driver dina egna processer vidare.
- Har god samarbetsförmåga genom att du arbetar bra med andra människor och relaterar dig till andra på ett lyhört sätt.
- Serviceinriktad genom att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
- Stresstålig genom att vara lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer eller pressade situationer.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.Övrigt
Vi värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kön, funktionalitet och inte minst livserfarenhet.Vill du vara vår nya kollega? Välkommen med din ansökan!