Registrator i Uppsala

Randstad

  • Uppsala
  • Tillfälligt
  • Heltid
  • 3 månader sedan
arbetsbeskrivning.

Är du registrator, eventuellt i början av din karriär, på jakt efter nya utmaningar? Har du dessutom erfarenhet av diarieföring och arbete på statlig myndighet? Då har vi det perfekta uppdraget för dig!

Vi söker nu en registrator för ett spännande uppdrag med start i juni och 6 månader framåt. Här får du möjlighet att få insikt och kunskap i ännu en statlig myndighet och utöka din kompetens ytterligare. Varmt välkommen med sin ansökan!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

ansvarsområde.

Som registrator består arbetet till största del av att dagligen öppna inkommen post och diarieföra den. De allra flesta handlingarna inkommer elektroniskt via e-post och du kommer manuellt att skapa alternativt koppla pågående ärenden i diariesystemet Filemaker. Vid skapande av nya ärenden ingår även korrespondens med sökanden och att skicka ut en avgiftsavisering via e-post.

Du ansvarar dagligen för att en bankfil med information om inbetalda avgifter för ansökningar läses in i diariesystemet, samt ansvarar även för att följa upp inkomna betalningar och vid behov ta fram underlag för återbetalning. Vidare ser du till att bevakningar skapas och följs samt kommunicerar med sökanden via e-post i diariesystemet. I annan del av arbetsuppgifterna är att ta hand om påminnelser och i förekommande fall förbereda beslut om avvisning eller avskrivning, samt viss bearbetning av registrerade ärenden i diariesystemet.

I uppdraget ingår även att svara på frågor om status på pågående ärenden via e-post och telefon samt handlägga av begäran om utlämnande av allmän handling. Detta innebär att identifiera rätt handling, sekretessgranska samt eventuellt lämna ut.

Det kan vid behov tillkomma andra arbetsuppgifter som bedöms lämpliga efter verksamhetens behov samt efter just din erfarenhet och kompetens.

arbetstider.

Visstid. Heltid 6 månader under perioden juni-november 2020. Uppdraget löper även under sommarmånaderna och semester kan ej tas ut under v. 28-32.

kvalifikationer.

Vi söker dig med minst 1 års erfarenhet av diarieföring och utlämnande av allmän handling vid statlig myndighet samt arbete i digitalt dokument- och ärendehanteringssystem. Vidare har du kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet. Du talar svenska flytande i tal och skrift samt har goda kunskaper i MS Office. Meriterande är om du har registratorsutbildning eller likvärdig utbildning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du god samarbetsförmåga och vana av att arbeta självständigt. Du är även kommunikativ, ansvarsfull och driver ditt arbete framåt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

erfarenhet.

Minst 1 års erfarenhet av liknande arbete.

ansökan.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Markus Balldin | Konsultchef |

Randstad