
Service Technician
- Täby, Stockholm
- Permanent
- Heltid
Detta är en roll för dig som brinner för teknik i alla dess former. Kanske har du byggt din egen 3D-printer? Monterat ihop speldatorer? Satt upp avancerade hemnätverk eller gömt en server i garderoben? Kanske experimenterar du med Raspberry Pi eller Arduino-projekt på fritiden - kanske till och med skriver små script för att förenkla vardagen, bara för att det är kul? Det är just den sortens nyfikenhet och driv vi letar efter!Här får du både en trygg introduktion och chansen att utvecklas på långt sikt. Under dina första månader får du en mentor, går bredvid en kollega ute hos kund och möjlighet att certifiera dig genom relevanta utbildningar. Dessutom har du en nära dialog med din närmsta chef för att du ska känna stöd och kunna växa i din roll.Några ord från din framtida närmsta chef”Genom att arbeta nära och tillsammans med erfarna tekniker varvat med certifierade utbildningar, ger vi dig som medarbetare en möjlighet att växa inom Mycronic. Min ambition som ledare är att skapa förutsättningar för varje enskild individ att utvecklas i sin roll och därigenom ges möjlighet att växa med nya och allt eftersom mer utmanande arbetsuppgifter”.Arbetsuppgifter
Som fältservicetekniker är du kundens första kontakt när de behöver hjälp. Du kommer att arbeta både med förebyggande service och utföra reparationer för Mycronics kunder och mycket av din arbetstid kommer att spenderas ute på fältet. Rollen innebär runt 120-140 resdagar per år, främst i Sverige men även till grannländer och ibland förekommer även längre resor. Du kommer resa både ensam och tillsammans med ett team och vid mer komplicerade ärenden tar man också hjälp av second-line-support. Utöver resor till kunder kommer du också arbeta från kontoret där du träffar kollegor, deltar i möten och utbildningar för att säkerställa att du utvecklas och får den stöttning du behöver.Du kommer exempelvis…
- Genomföra förebyggande underhållsservice genom byte av slitdelar, utföra kalibrering, uppmätning av maskinnoggrannhet och vara med vid installation av maskiner i produktion.
- Besöka kunder och felsöka maskiner och utföra reparation för att avhjälpa fel.
- Ge teknisk support via telefon och mejl för att hjälpa kunder att använda maskinerna och stödmjukvara optimalt.
- Göra felsökningar via telefon och mejl för att guida kunder till att laga fel med skickade reservdelar.
- Vid behov utbilda Mycronics kunder gällande maskinernas funktioner.
I denna roll tror vi att du som har ett stort tekniskt intresse men också en vilja att skapa goda och långsiktiga kundrelationer kommer trivas som bäst. Det är av stor vikt att bygga ett förtroende ute hos kunderna, vara kommunikativ och lösningsorienterad samt trivas med såväl teamarbete som självständigt arbete.Utöver det har du…
- En teknisk utbildning från gymnasium eller högskola.
- Goda kunskaper inom mjukvara, elektronik och mekanik och med fördel har du några års arbetslivserfarenhet inom service, felsökning och reparation av elektronik- och mekanikprodukter.
- Vana av att arbeta hands on, antingen från arbetslivet eller hobbyprojekt.
- Grundläggande kunskaper och framförallt ett stort intresse för datorer, mjukvara och nätverk.
- Kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i arbetet.
- B-körkort.
- Har möjlighet att resa 120-140 dagar per år. Vi ser det som meriterande om du har…
- Erfarenhet av support, installation, uppgradering och felsökning av mjukvara via verktyg som ex. TeamViewer eller liknande
Omfattning: Heltid + resor (120-140 dagar om året).
Placering: Täby/Kista samt resor, framförallt inom Sverige och Norden men även i övriga världen.
Kontaktuppgifter: Johanna Sörell, Senior Recruitment Consultant, Academic Work, johanna.sorell@academicwork.se
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Mycronics önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.Rekryteringsprocessen
- Telefonintervju med Academic Work
- Personlighets- och problemlösningstest
- Djupintervju med Academic Work
- Intervjuer med Mycronic
- Referenstagning + beslut
Läs mer om Mycronic som arbetsgivare här:För denna roll samarbetar vi med Academic Work.Vänligen ansök via denna länk:About Us:Mycronic is a global high-tech company whose innovative solutions have been advancing electronics technology for over 40 years. Today we continue to grow and serve customers in an expanding variety of industries. What we do impacts the future of technology, and in turn, the way we live our lives tomorrow.We're looking for people to join our talented, motivated and friendly team on the cutting-edge. Here, in an open, collaborative and flexible environment, you'll work alongside leading industry experts and take on challenging projects that bring tomorrow's electronics to life.