
Adecco söker Payroll-konsulter till spännande projekt inom Fordonsbranschen
- Stockholm
- Tillfälligt
- Heltid
Har du 3-5 års erfarenhet inom löneområdet och vill utvecklas vidare i en stimulerande miljö? Då kan detta vara nästa steg för dig!
Om uppdraget
Som Payroll Administrator kommer du att arbeta i ett engagerat team där service, tillgänglighet och kvalitet står i fokus. Uppdragen är initialt på 3-6 månader med goda möjligheter till förlängning. Arbetsplatsen erbjuder en flexibel hybridlösning med två dagar på plats och tre dagar på distans.
Arbetsuppgifter
- Hantera månatliga löneuppgifter kopplade till hela anställningscykeln.
- Utföra kvalitetskontroller av löneunderlag (input och output).
- Ge rådgivning och support till chefer och medarbetare.
- Ansvara för registerhantering och delta i förbättringsarbete.
- Medverka i årliga moment såsom årsskifteshantering, löneöversyn och semesterberäkningar.
- Ha löpande kontakt med interna och externa aktörer.
- Yrkeshögskoleutbildning inom lön (1,5-2 år) och minst 3 års erfarenhet av praktiskt lönearbete
- God förståelse för hela löneprocessen.
- Van att arbeta i HR-/lönesystem och med goda Excel-kunskaper.
- Kommunikativ, lösningsorienterad och med hög känsla för service.
- Meriterande: erfarenhet av SD Worx, ServiceNow samt kunskap om Teknikavtalen.